Vörös Gergő (2017) Ellátási lánc bemutatása az AQ Anton Kft. műanyagüzemén keresztül. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
vörös_gergő_2017jan_publikus.pdf Download (2MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom témája az AQ Anton Kft. ellátási láncának bemutatása. A dolgozat kérdése: hatékony-e az ellátási lánc? A válasz kiderítéséhez felhasználom szakmai tapasztalataimat, tanulmányaimat, több értekezést, cikket, tankönyvet, PhD dolgozatokat, valamint a cég belsős állományait is. Rövid bevezető után a dolgozatot öt fő fejezetre bonthatjuk: Az első fejezetben beszélek személyes tapasztalataimról, témaválasztásom indoklásáról, valamint bemutatom kutatási kérdésemet, a kutatás módszertanát is. Az első fejezet rövid felvezetése után a második fejezetben ismertetem az ellátási lánccal kapcsolatos fontosabb elméleti anyagokat, így az ellátási lánc kialakulását, fontosabb jellemzőit, valamint napi aktualitását, külön figyelmet fordítva a bizalomra, mint a menedzsment puha eszközére, hisz ez alappillére az ellátási láncok szerveződésének és hatékony működésének. A későbbi elemzéshez felhasznált stakeholder elemzés, valamint a Porter-féle értéklánc modell elméleti bemutatására is ebben a fejezetben kerül sor. A harmadik fejezetben a vállalatot mutatom be,kitérve mérföldköveikre kronológiai sorrendben az alapítástól kezdve a főbb bővítéseken, fejlesztéseken át napjainkig, gyártócsarnokaira, s az ezeken belül gyártott termékekre, a gyártásban alkalmazott technológiai szabványokkal együtt, valamint a gyártócsarnokok technológiai egymásra épülése, a vállalat szervezeti felépítésére, a részlegek működési feladataira. Bemutatom a cég hivatalos, ügyvezető igazgató által elfogadott üzletpolitikáját, valamint pár jellemző gazdasági mutatójukat is, rövid magyarázattal. A negyedik fejezetben az előző fejezetek alapján vizsgálom az AQ Anton Kft. ellátási láncban betöltött szerepét, külön foglalkozva saját, s a partnerei által előállított kész termékekre vonatkozó ellátási láncát. Az ellátási lánc után a partneri viszonyokat vizsgálom, ezen belül a cégek közötti kommunikációt, a kooperáció minőségét, s a vállalatok közötti hierarchiát. A vállalat érintettjeit vizsgálom a következő fejezetben, melynek keretében az érintetteket négy fő csoportra (nézők, mellékszereplők, vendégművészek, kulcsszereplők) bontom, így szemléltetve a partnerek közötti fontossági sorrendet. Ez, s az utána bemutatásra kerülő hatalom/konfliktus mátrix segítségével könnyebben kialakítható a cég üzletpolitikája. A porteri értéklánc-elemzésből kiderül, a korábban bemutatott elmélettől miben tér el a vállalati felépítés, mely működései (melyek nem rosszabbak, de mások) térnek el a klasszikus modelltől. A fejezet végén bemutatásra kerül a vállalat informatikai felépítése is, a cég adattárolási módszere és gépparkja mellett külön kitérve a QAD Enterprise Applications vállalatirányítási szoftverre, valamint a többi támogató programra is. Az összefoglalásban summázom a dolgozatban leírtakat, röviden összegyűjtve a fontosabb részleteket, s véleményt nyilvánítok az ellátási lánc hatékonyságával kapcsolatban, felhasználva a dolgozatban is bemutatott szempontokat, így a cég infastruktúráját, az ellátási láncban betöltött szerepet, a partneri kapcsolatokat, valamint a gazdasági mutatókat is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ellátási lánc - ellátó hálózat, supply chain management, SCM, Porter értéklánc, stakeholder, logisztika, AQ Anton Kft. (Zalaegerszeg), Zalaegerszeg (Zala) |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Szabó G. Tibor |
Rekord készítés dátuma: | 2017. Jan. 11. 10:26 |
Utolsó módosítás: | 2017. Jan. 11. 10:26 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/9833 |
Actions (login required)
Tétel nézet |