A Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola marketingkommunikációjának megújítása különös tekintettel az online területekre

Törjék Brigitta (2025) A Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola marketingkommunikációjának megújítása különös tekintettel az online területekre. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Törjék Brigitta JEWQS9.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat Törjék Brigitta JEWQS9.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról TÖRJÉK BRIGITTA JEWQS9.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról TÖRJÉK BRIGITTA JEWQS9.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (945kB)
[thumbnail of Szakdolgozati vélemény TÖRJÉK BRIGITTA JEWQS9.pdf] PDF
Szakdolgozati vélemény TÖRJÉK BRIGITTA JEWQS9.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (93kB)
[thumbnail of Törjék_Brigitta_Bírálat_Alapképzés_Szöveges_értékelés.pdf] PDF
Törjék_Brigitta_Bírálat_Alapképzés_Szöveges_értékelés.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (70kB)
[thumbnail of Törjék_Brigitta_Bírálat_Alapképzés.pdf] PDF
Törjék_Brigitta_Bírálat_Alapképzés.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (144kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom fő témája egy választott alapfokú oktatási intézmény marketingkommunikációjának körül járása. A dolgozat célja felmérni, hogy az iskola marketingkommunikációja, annak is főként a digitális része eléri a kívánt célkitűzéseket, és amennyiben nem éri el miként lehetne azt javítani és hatékonyabbá tenni. Továbbá vizsgálom, hogy a szülők milyen mértékben ismerik az iskola online felületeit és mennyire befolyásoló tényező az iskolaválasztási szokásokat illetően. A kutatást megelőzően röviden bemutatom az iskolarendszer összetett működését és a pedagógusok szerepét az oktatásban.. Ezt követően bemutatom a választott oktatási intézményt és annak jelenlegi arculatát. Majd értelmezem a jogszabályokban foglaltak szerinti iskolaválasztás menetét és párhuzamba állítom azt a választott iskolában tapasztaltakkal. Bemutatom a felvételi körzetek szerepét és a beiratkozás pontos menetét. Továbbá az iskola adatait is elemzem a minta megállapítása érdekében. Valamint megvizsgálom az oktatás szolgáltatói mivoltját. Ezzel együtt elemzem a szolgáltatások főbb csoportját és kitérek a szolgáltatás minőségre és annak javítására is. Ezt követően sorra veszem a szolgáltatás megfoghatatlanságának ellensúlyozására alkalmas módszereket. Majd értelemezem a marketing általános jelentését és a hatékony marketingkommunikáció kidolgozásának lépéseit is. Továbbá elemzem a marketingkommunikációs mix főbb elemeit példákon keresztül. Majd külön-külön vizsgálom az iskola offline és online kommunikációját, valamint a használt marketing eszközöket. Az digitális felületek kapcsán kitérek az iskolák adatkezelési- és szolgáltatási kötelezettségeire is. Megvizsgálom az iskola online felületeinek további lehetőségeit a kommunikáció finomításához. Majd versenytárselemzést hajtok végre a legfontosabb versenytársak körében, általános és marketingkommunikációs szempontból is, a jó és rossz gyakorlatok megállapításához. A vizsgálatot követően javaslatot teszek a választott iskola online felületeinek finomhangolására és új eszközök kipróbálására. Kitérek az iskolai honlapra, ezzel párhuzamban weboldalfejlesztés lehetőségére, a Facebook és TikTok felületére, valamint e-mail marketing alkalmazására is. Ezt követően pedig bemutatom a kutatás módszerét és eredményeit. Kitérek a kislétszámú fókuszcsoportos megkérdezéssel kapcsolatban tapasztaltakra és a kérdőíves kiegészítő kutatásra. A kutatási eredmények és a külső-belső környezet elemzését követően javaslatot teszek az iskola marketingkommunikációjának javítására, valamint összegzem a kutatásom során tapasztaltakat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: általános iskola, iskolamarketing, kommunikációs eszközök, marketingkommunikáció, online marketing
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:29
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:29
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/59061

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet