Törjék Brigitta (2025) A Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola marketingkommunikációjának megújítása különös tekintettel az online területekre. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szakdolgozat Törjék Brigitta JEWQS9.pdf Download (2MB) | Előnézet |
|
PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról TÖRJÉK BRIGITTA JEWQS9.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (945kB) |
|
|
PDF
Szakdolgozati vélemény TÖRJÉK BRIGITTA JEWQS9.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (93kB) |
|
|
PDF
Törjék_Brigitta_Bírálat_Alapképzés_Szöveges_értékelés.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (70kB) |
|
|
PDF
Törjék_Brigitta_Bírálat_Alapképzés.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (144kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom fő témája egy választott alapfokú oktatási intézmény marketingkommunikációjának körül járása. A dolgozat célja felmérni, hogy az iskola marketingkommunikációja, annak is főként a digitális része eléri a kívánt célkitűzéseket, és amennyiben nem éri el miként lehetne azt javítani és hatékonyabbá tenni. Továbbá vizsgálom, hogy a szülők milyen mértékben ismerik az iskola online felületeit és mennyire befolyásoló tényező az iskolaválasztási szokásokat illetően. A kutatást megelőzően röviden bemutatom az iskolarendszer összetett működését és a pedagógusok szerepét az oktatásban.. Ezt követően bemutatom a választott oktatási intézményt és annak jelenlegi arculatát. Majd értelmezem a jogszabályokban foglaltak szerinti iskolaválasztás menetét és párhuzamba állítom azt a választott iskolában tapasztaltakkal. Bemutatom a felvételi körzetek szerepét és a beiratkozás pontos menetét. Továbbá az iskola adatait is elemzem a minta megállapítása érdekében. Valamint megvizsgálom az oktatás szolgáltatói mivoltját. Ezzel együtt elemzem a szolgáltatások főbb csoportját és kitérek a szolgáltatás minőségre és annak javítására is. Ezt követően sorra veszem a szolgáltatás megfoghatatlanságának ellensúlyozására alkalmas módszereket. Majd értelemezem a marketing általános jelentését és a hatékony marketingkommunikáció kidolgozásának lépéseit is. Továbbá elemzem a marketingkommunikációs mix főbb elemeit példákon keresztül. Majd külön-külön vizsgálom az iskola offline és online kommunikációját, valamint a használt marketing eszközöket. Az digitális felületek kapcsán kitérek az iskolák adatkezelési- és szolgáltatási kötelezettségeire is. Megvizsgálom az iskola online felületeinek további lehetőségeit a kommunikáció finomításához. Majd versenytárselemzést hajtok végre a legfontosabb versenytársak körében, általános és marketingkommunikációs szempontból is, a jó és rossz gyakorlatok megállapításához. A vizsgálatot követően javaslatot teszek a választott iskola online felületeinek finomhangolására és új eszközök kipróbálására. Kitérek az iskolai honlapra, ezzel párhuzamban weboldalfejlesztés lehetőségére, a Facebook és TikTok felületére, valamint e-mail marketing alkalmazására is. Ezt követően pedig bemutatom a kutatás módszerét és eredményeit. Kitérek a kislétszámú fókuszcsoportos megkérdezéssel kapcsolatban tapasztaltakra és a kérdőíves kiegészítő kutatásra. A kutatási eredmények és a külső-belső környezet elemzését követően javaslatot teszek az iskola marketingkommunikációjának javítására, valamint összegzem a kutatásom során tapasztaltakat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | általános iskola, iskolamarketing, kommunikációs eszközök, marketingkommunikáció, online marketing |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:29 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:29 |
| URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/59061 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

