Hogyan befolyásolja a média az amerikai futball elterjedését Magyarországon?

Kulcsár Krisztián (2025) Hogyan befolyásolja a média az amerikai futball elterjedését Magyarországon? Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of img20250502_16181652.pdf] PDF
img20250502_16181652.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (176kB)
[thumbnail of Kulcsar Krisztian biralat.pdf] PDF
Kulcsar Krisztian biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (194kB)
[thumbnail of Kulcsar Krisztian biralat OK.pdf] PDF
Kulcsar Krisztian biralat OK.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (104kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja, hogy megértsem, hogy hogyan befolyásolja a média az amerikai futball elterjedését hazánkban, különös figyelmet fordítva a sportág jelenlegi ismertségére, népszerűségére és megítélésére Magyarországon. A vizsgálat során arra koncentráltam, hogy feltárjam az érdeklődést keltő médiacsatornákat, azok módszereit, a közösségi média és a televíziós közvetítések közvetett és közvetlen szerepét, valamint a sportfogyasztói szokásokat és azoknak alakulását. A kutatás során kvantitatív kérdőíves módszerrel és kvalitatív mélyinterjúk formájában fordítottam különös figyelmet a sport iránt érdeklődő alanyokra és szakértőkre. Az online kérdőív és a két mélyinterjú alapján mindhárom hipotézis elfogadására került sor. Továbbá a válaszok alapján megtudhattam, hogy az amerikai futball továbbra is rétegsportként funkcionál Magyarországon, egyrészt a médiában való kevés előfordulása miatt, másrészt a kulturális különbségek okán. Ezek ellenére a válaszadók többsége nyitottan áll a sportághoz, különösen a látványos elemek miatt. Összességében elmondható, hogy a téma sokszínű és egyre aktuálisabb, érdemes vele foglalkozni. Az amerikai futball népszerűsítése a médiában számos lehetőséggel rendelkezik, a szakdolgozatomban említett problémák pedig csökkenthetőek, illetve javítható a sportág médiában jelenlévő helyzete a megfelelő, tudatosan felépített kommunikációval, és a figyelembe vett hazai kulturális sajátosságokkal. Továbbá érdemes lehet szélesebb médiamegjelenés biztosítása, hazai szakértők fejlesztése és bővítése, valamint a sportkultúra megismertetése. A hatásos aktív médiajelenlét és célzott tartalomfejlesztés kulcsfontosságú tényező a sportág ismertségének és népszerűségének a növelésében hazánkban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Amerikai Futball, közösségi média, Magyarország, média, sport
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:26
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:26
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/58915

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet