Kulcsár Krisztián (2025) Hogyan befolyásolja a média az amerikai futball elterjedését Magyarországon? Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szakdolgozat.pdf Download (1MB) | Előnézet |
|
PDF
img20250502_16181652.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (176kB) |
|
|
PDF
Kulcsar Krisztian biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (194kB) |
|
|
PDF
Kulcsar Krisztian biralat OK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (104kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja, hogy megértsem, hogy hogyan befolyásolja a média az amerikai futball elterjedését hazánkban, különös figyelmet fordítva a sportág jelenlegi ismertségére, népszerűségére és megítélésére Magyarországon. A vizsgálat során arra koncentráltam, hogy feltárjam az érdeklődést keltő médiacsatornákat, azok módszereit, a közösségi média és a televíziós közvetítések közvetett és közvetlen szerepét, valamint a sportfogyasztói szokásokat és azoknak alakulását. A kutatás során kvantitatív kérdőíves módszerrel és kvalitatív mélyinterjúk formájában fordítottam különös figyelmet a sport iránt érdeklődő alanyokra és szakértőkre. Az online kérdőív és a két mélyinterjú alapján mindhárom hipotézis elfogadására került sor. Továbbá a válaszok alapján megtudhattam, hogy az amerikai futball továbbra is rétegsportként funkcionál Magyarországon, egyrészt a médiában való kevés előfordulása miatt, másrészt a kulturális különbségek okán. Ezek ellenére a válaszadók többsége nyitottan áll a sportághoz, különösen a látványos elemek miatt. Összességében elmondható, hogy a téma sokszínű és egyre aktuálisabb, érdemes vele foglalkozni. Az amerikai futball népszerűsítése a médiában számos lehetőséggel rendelkezik, a szakdolgozatomban említett problémák pedig csökkenthetőek, illetve javítható a sportág médiában jelenlévő helyzete a megfelelő, tudatosan felépített kommunikációval, és a figyelembe vett hazai kulturális sajátosságokkal. Továbbá érdemes lehet szélesebb médiamegjelenés biztosítása, hazai szakértők fejlesztése és bővítése, valamint a sportkultúra megismertetése. A hatásos aktív médiajelenlét és célzott tartalomfejlesztés kulcsfontosságú tényező a sportág ismertségének és népszerűségének a növelésében hazánkban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | Amerikai Futball, közösségi média, Magyarország, média, sport |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:26 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:26 |
| URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/58915 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

