Czető Erzsébet (2025) Globális márkák és egyéni sikerek a Forma-1-ben: Hogyan alakította a Red Bull Racing és Max Verstappen dominanciája a sportág jövőjét? Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
Előnézet |
PDF
Globális márkák és egyéni sikerek a Forma-1-ben.pdf Download (932kB) | Előnézet |
![]() |
PDF
Nyilatkozat hozzáférésről.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (272kB) |
![]() |
PDF
Czető_Erzsébet_szakdolgozatBiralat_TothAndrea_06012025.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (401kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom célja, hogy feltárjam, hogyan alkalmazza a Forma 1 a globális marketingstratégiákat, a szponzorációt és az egyéni márkaépítést a rajongói bázis növelésére, kiemelve a Red Bull Racinget, mint csapatot, valamint Max Verstappent, mint egyéni márkát. A kutatásom elméleti alapját a sportmarketing, márkakommunikáció és élményalapú marketing fogalmai adták. Szekunder forrásokon túl primer kutatást végeztem, online kérdőív formájába, ahol a magyar közönség véleményét vizsgáltam. Eredményeim azt mutatták meg, hogy bár a csapat dominanciája globális szinten erősítette a sportág pozícióját, lokális kereteken belül csökkentheti a rajongók elköteleződését. Következtetésképp levonható, hogy a sportág sikeréhez elengedhetetlen a verseny izgalmának fenntartása, valamint a változatos és személyreszabott márkaélmény.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | eseménymarketing, Forma 1, globális marketing, marketingkommunikáció, sport, szponzorálás |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 12:54 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 12:54 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/58029 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |