Jakab Nóra (2024) Hogyan formálja a mesterséges intelligencia a reklámipart? Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
Előnézet |
PDF
Jakab_Nóra_PSZK.pdf Download (1MB) | Előnézet |
![]() |
PDF
08_BGE TDK_Szerzői hozzájárulás nyilatkozat 2024.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (557kB) |
![]() |
Microsoft Word
Jakab_Nóra_PSZK.docx Download (23kB) |
![]() |
PDF
Jakab Nóra - TDK 2024.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (192kB) |
![]() |
PDF
05_Dolgozat_biralati_lap_2024_HU_JN_MR.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (98kB) |
Absztrakt (kivonat)
HOGYAN FORMÁLJA A MESTERSÉGES INTELLIGENCIA A REKLÁMIPART? A jelenlegi digitalizált világban egyre többen választják a fizikai megoldások helyett a technológia nyújtotta alternatívákat. Úgy gondolom a mesterséges intelligencia a 21. században senkinek sem olyan idegen már, mint a korábbi évtizedekben. A forradalmasított technológia olyannyira a mindennapi életünk részévé válik, hogy mindenképpen érdemes kellő figyelmet szentelni rá. Így témaválasztásom legfőbb okának az aktualitást nevezném meg. Dolgozatom fő területei között nem csupán a mesterséges intelligencia informatikus szemmel történő bemutatása szerepel, hanem többek közt a perszonalizáció, a retargeting, az e-kereskedelem, a marketinghez viszonyuló szerepének vizsgálata is. Kutatásom során arra keresem a választ, hogy a mesterséges intelligencia eszközei milyen hatásokat váltanak ki a felhasználókból, hogyha a reklámipart vesszük alapul. Ennek megállapításához az alábbi hipotéziseket állítottam fel; H1: A mesterséges intelligencia eszközeinek alkalmazása erősen korfüggő. H2: A személyre szabott reklámok általában negatív érzelmeket váltanak ki a felhasználókból. H3: A fogyasztók többsége egyöntetűen nem tud ellenállni a vásárlási kísértésnek. A kutatás módszertana kvantitatív, azaz kérdőíven alapuló adatgyűjtési eljárás volt. A kérdések többsége az online térben történő szokásokra, a személyre szabott reklámokhoz való hozzáállásra és a mesterséges intelligencia használatára alapuló fogyasztói magatartás vizsgálatára szolgált. A kilépési arány minimalizálása és a kitöltési hajlandóság növelése érdekében a kérdőív kitöltési ideje körülbelül 5 perc volt. Bár az időintervallum rövid, mégis elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy számos kérdés megválaszolásával közelebb juthassak a hipotéziseim vizsgálatához. Az adatfelvételre 72 órát biztosítottam, végül 130 darab érvényes kitöltés érkezett be. A válaszadók közt legtöbben z-generációs nők szerepeltek. Többségük jobban elítéli a személyre szabott reklámokat, mint a hagyományosakat. A korcsoportok különbségével viszonylag nagy különbség figyelhető meg a mesterséges intelligencia eszközrendszere felé mutatott bizalom iránt is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | AI, ipar, marketing, mesterséges intelligencia, perszonalizáció, retargeting | ||
SWORD Depositor: | User Archive | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive | ||
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:57 | ||
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:57 | ||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57941 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57941 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |