CSR a ClubTihany Resortban

Csonka Cintia (2024) CSR a ClubTihany Resortban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of ZÁRÓDOLGOZAT.pdf]
Előnézet
PDF
ZÁRÓDOLGOZAT.pdf

Download (963kB) | Előnézet
[thumbnail of nyilatkozat (1).pdf] PDF
nyilatkozat (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (401kB)
[thumbnail of FOSZK_GM_belső_értékelőlap Csonka Cintia_2024.pdf] PDF
FOSZK_GM_belső_értékelőlap Csonka Cintia_2024.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (416kB)

Absztrakt (kivonat)

A saját bőrünkön, tapasztaljuk a világ felgyorsulását minden nap. Elgondolkodtató, hogy a világban milyen gyorsan is változik minden, az egyik nap még ez a trend a másik nap pedig már más és nem is vesszük észre, hogy ez milyen káros. Ez ellen a tenni kell. A gazdaság, mára már elengedhetetlen részét képezi a világunknak, melyet többnyire a nagyvállalatok irányítanak. A dolgozatom témája az úgynevezett CSR vagy más néven a társadalmi felelősségvállalás, mely napjainkban egyre nagyobb szerepet tölt be. Mint a KKV-k, mint a multinacionális vállalatok is nagyon nagy hangsúlyt fektetnek, az olyan célokra melyek, a vállalat fő tevékenysége mellett vagy épp a főtevékenységével együtt, hozzájárul a társadalmi felelősségvállaláshoz, vagyis hozzá járuljanak a társadalom jobbá tételéhez. A CSR olyan folyamat mely segít, hosszabb távon hozzájáruljunk a társadalom jobbá tételéhez. A folyamat elsődleges célja, hogy a társadalmi és a környezeti értékeket megóvja, illetve ennek elősegítésében aktívan szerepet vállalni. Célokhoz tartozik még, hogy minél több vállalat, intézmények, szervezetek tevékenységeinek a befolyásolása pozitív irányba. A vezetőknek van a legnagyobb, befolyása hiszen minél nagyobb a hatalom, annál nagyobb a ráháruló felelősség is, hogy elősegítse a változtatást. A CSR programok többsége közel áll az üzleti tevékenységhez, hiszen elősegíti az üzleti hasznot is, mivel, ha a termékeikkel nem okoznak negatív externáliákat, akkor sokkal kevesebbet kell kiadni a károkra. Illetve ezek nem csak a vállalatra károsak, de befolyásolhatja a többi vállalatot és káros a környezetre is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: CSR, felelősség, környezet, szállodaipar, társadalom
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 13:13
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 13:13
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57285

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet