A mesterséges intelligencia hatása a marketing munkakörökre: Az AI eszközök terjedésének hatása a pályakezdő marketingesek munkaerőpiaci belépésére

Hikisch Áron Zoltán (2024) A mesterséges intelligencia hatása a marketing munkakörökre: Az AI eszközök terjedésének hatása a pályakezdő marketingesek munkaerőpiaci belépésére. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Hikisch_Áron_Zoltán_ZKS1YF.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat_Hikisch_Áron_Zoltán_ZKS1YF.pdf

Download (3MB) | Előnézet
[thumbnail of H.A  diploma cim.pdf] PDF
H.A diploma cim.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (250kB)
[thumbnail of Hikisch_Áron_Zoltán_Belső_konzulens_bírálat_ZKS1YF.pdf] PDF
Hikisch_Áron_Zoltán_Belső_konzulens_bírálat_ZKS1YF.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (192kB)
[thumbnail of Hikisch_Áron_Zoltán_Külső_konzulens_bírálat_ZKS1YF.pdf] PDF
Hikisch_Áron_Zoltán_Külső_konzulens_bírálat_ZKS1YF.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (178kB)

Absztrakt (kivonat)

A mesterséges intelligencia rendszerek jelentőst hatást gyakorolnak minden iparágra, szakmára, beleértve a marketinget is. Ennek nyomán adódik a kérdés, vajon milyen jövőnek nézünk elébe? Vajon a mesterséges intelligencia rendszerek kizárólag pozitív hatással vannak ránk és az elvégzett munkánkra nézve? Ezek a kérdések igencsak nagy horderejűek, sokan a munkájuk elvesztésétől is félnek, hogy majd a jövőben egy AI veszi át a helyüket. Erre minden bizonnyal még sokat kell várnunk, hiszen ezek az eszközök még nem tartanak ott, mint az emberi intelligencia, de részfeladatok megoldásában igencsak nagy hasznunkra vannak. Vajon pont a pályakezdők munkája van a legnagyobb veszélyben? Hiszen az ő munkájuk áll javarészt könnyebb, ismétlődő, vagy részfeladatokból. Kutatásommal ezekre a kérdésekre keresem a választ kérdőíves megkérdezéssel és egy mélyinterjúval alátámasztva.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: jövő, marketing, mesterséges intelligencia, munka, munkaerőpiac, változások
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:11
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:11
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57079

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet