Tirászi Anna Dominika (2024) Könyvfogyasztás és a Z generáció olvasási szokásai Magyarországon. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szakdolgozat_B1NDTP.pdf Download (2MB) | Előnézet |
![]() |
PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (257kB) |
![]() |
PDF
Tirászi Anna Dominika szakdolgozat bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (56kB) |
![]() |
PDF
SZD.Tiraszi.Anna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (220kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom az olvasási és könyvfogyasztási szokásokat vizsgálja Magyarországon. Specifikusan a Z generáció (1995 – 2010) olvasási szokásait figyeltem meg összehasonlítva az előző Y generációhoz (1980 – 1994) képest. A kutatás célja, hogy megértsem a Z generáció motivációit és az olvasással, könyvekkel való viszonyát. A kutatási kérdéseimre a szakirodalom és a kutatási eredmények segítségével kerestem a választ. A kérdőívemet 296 fő töltötte ki, ebből 236-an voltak olvasó emberek. A mélyinterjú részletesebb képet adott a generációk könyvfogyasztással kapcsolatos motivációiról és preferenciáiról. A válaszok alapján a papíriparú könyv még mindig a legjobb. Az elektronikus könyvek a kérdőív kitöltők és a melyinterjú alanyok között se volt túl népszerű. Az olvasás mértéke mindkét generáció esetében csökkent, leginkább az időhiány miatt. A Z generáció számára a vizuális és interaktív tartalmak, valamint a közösségi média (pl. TikTok, Instagram) keresztül inspirálódnak és befolyásoló tényező számukra a könyvválasztás és vásárlás során. Ezzel szemben a nyomtatott könyvek továbbra is fontos szerepet töltenek be, emocionális értékkel bír a számukra. A szakdolgozatom során megismertem a Z generáció olvasási, a könyvkeresési és vásárlási szokásait. A könyvkiadóknak a fiatalok elérése érdekében minél több digitális tartalmat kell készíteniük, a közösségi média kampányokra van szükség. A dolgozat során javaslatokat teszek, hogyan igazíthatják a magyar könyvkiadók stratégiáját a Z generáció igényeihez. Kulcsszavak: könyvfogyasztás, olvasási szokások, Z generáció, Y generáció, digitális marketing
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális marketing, könyvfogyasztás, olvasási szokások, Y generáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:09 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:09 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/56953 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |