Salgótarján város gazdasági, kulturális, turisztikai és idegenforgalmi életének bemutatása. Marketing tevékenység a város felemelkedéséért.

Gecse Patrícia (2024) Salgótarján város gazdasági, kulturális, turisztikai és idegenforgalmi életének bemutatása. Marketing tevékenység a város felemelkedéséért. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Gecse Patrícia-ZGRW72-KM-MM.pdf]
Előnézet
PDF
Gecse Patrícia-ZGRW72-KM-MM.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Gecse Patrícia nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf] PDF
Gecse Patrícia nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (506kB)
[thumbnail of Szakdolgozat_Bírálat_Gecse_Patrícia_KKK.pdf] PDF
Szakdolgozat_Bírálat_Gecse_Patrícia_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (167kB)
[thumbnail of Gecse Patrícia_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf] PDF
Gecse Patrícia_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (226kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatam témájául azért választottam Salgótarján gazdasági, kulturális, turisztikai és idegenforgalmi helyzetének a bemutatását marketing szemléletből, mert a városban születtem, itt nőttem fel és jelenleg is itt élek, azonban szomorúan tapasztalom, hogy az évek során egyre inkább elhanyagolttá válik és a fejlődés, modernizáció terén sok hiányossággal küzd. A szekunder kutatásom során bemutattam a várost és annak elhelyezkedéséből adódó természeti adottságokat, valamint feltártam a város múltját, különös tekintettel azokra az időszakokra, amikor Salgótarján még ipari központként működött. Kitérve a város jelenlegi gazdasági, kulturális és turisztikai helyzetére, részletesen ismertettem azok lehetőségeit és korlátait, illetve feltártam, hogy mely területek szorulnak fejlesztésre, valamint mik azok a kihasználatlan eszközök, melyekbe kapaszkodni lehet a város fellendítésére a jövőben. Szakdolgozatom elkészítése során primer kutatást is alkalmaztam, mint például interjúk készítését, kérdőíves felméréseket és megfigyeléseket, melyekkel a célom az volt, hogy közelebbről megismerjem a várost és az itt élők véleményét, érzéseit és igényeit. A szekunder és a primer kutatásból származó eredmények segítségével egy olyan marketingstratégiát dolgoztam ki a város számára, amely konkrét megoldásokat kínál a város hiányosságainak leküzdésére, valamint segít felemelni a kiemelt területeket, vonzóvá tenni Salgótarjánt nemcsak a lakosok, hanem a turisták és a befektetők számára is és akár gyakorlatban is megvalósítható lehet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: gazdaság, kultúra, marketing, Salgótarján, település, településmarketing, turisztika, vármegye, város
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:08
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:08
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/56904

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet