Gecse Patrícia (2024) Salgótarján város gazdasági, kulturális, turisztikai és idegenforgalmi életének bemutatása. Marketing tevékenység a város felemelkedéséért. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Gecse Patrícia-ZGRW72-KM-MM.pdf Download (1MB) | Előnézet |
![]() |
PDF
Gecse Patrícia nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (506kB) |
![]() |
PDF
Szakdolgozat_Bírálat_Gecse_Patrícia_KKK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (167kB) |
![]() |
PDF
Gecse Patrícia_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (226kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatam témájául azért választottam Salgótarján gazdasági, kulturális, turisztikai és idegenforgalmi helyzetének a bemutatását marketing szemléletből, mert a városban születtem, itt nőttem fel és jelenleg is itt élek, azonban szomorúan tapasztalom, hogy az évek során egyre inkább elhanyagolttá válik és a fejlődés, modernizáció terén sok hiányossággal küzd. A szekunder kutatásom során bemutattam a várost és annak elhelyezkedéséből adódó természeti adottságokat, valamint feltártam a város múltját, különös tekintettel azokra az időszakokra, amikor Salgótarján még ipari központként működött. Kitérve a város jelenlegi gazdasági, kulturális és turisztikai helyzetére, részletesen ismertettem azok lehetőségeit és korlátait, illetve feltártam, hogy mely területek szorulnak fejlesztésre, valamint mik azok a kihasználatlan eszközök, melyekbe kapaszkodni lehet a város fellendítésére a jövőben. Szakdolgozatom elkészítése során primer kutatást is alkalmaztam, mint például interjúk készítését, kérdőíves felméréseket és megfigyeléseket, melyekkel a célom az volt, hogy közelebbről megismerjem a várost és az itt élők véleményét, érzéseit és igényeit. A szekunder és a primer kutatásból származó eredmények segítségével egy olyan marketingstratégiát dolgoztam ki a város számára, amely konkrét megoldásokat kínál a város hiányosságainak leküzdésére, valamint segít felemelni a kiemelt területeket, vonzóvá tenni Salgótarjánt nemcsak a lakosok, hanem a turisták és a befektetők számára is és akár gyakorlatban is megvalósítható lehet.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | gazdaság, kultúra, marketing, Salgótarján, település, településmarketing, turisztika, vármegye, város |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:08 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:08 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/56904 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |