Bankó Anna Petra (2024) Az élelmiszerinfláció hatása a magyarországi egyetemi hallgatókra nézve a 2020-as koronavírus válság kezdetétől napjainkig. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Bankó Anna_szakdolgozat.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bankoannapetra.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (324kB) |
|
PDF
Bankó Anna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (269kB) |
|
PDF
Bírálat_jav.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (217kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja, hogy megértsük az infláció, különösen az élelmiszerinfláció hatását a hallgatók körében. A vizsgálat során arra törekedtem, hogy feltárjam az áremelkedés érzékelését, valamint annak hatását a vásárlási szokásokra és preferenciákra. A kutatás során különös figyelmet fordítottam a még tanulmányaikat be nem fejező, fiatal hallgatók véleményére és tapasztalataira, hiszen ők különösen érzékenyek lehetnek az árváltozásokra. Az online kérdőív segítségével végzett kutatás eredményei alapján három fő hipotézist fogadtam el, míg kettőt utasítottam el. Elfogadtam, hogy a hallgatók érzékelik az áremelkedést, preferálják a boltok saját márkás termékeit, valamint azt is, hogy a spórolás érdekében igénybe veszik az akciókat és az üzletláncok alkalmazásait is. Azonban elutasítottam azt a hipotézist, hogy az árnövekedés minden boltban egyenletesen érzékelhető lett volna, illetve, hogy a racionálisnak tartott fogyasztók valóban változtatnának vásárlási szokásaikon az árnövekedés hatására. Összességében elmondható, hogy a témával fontos és kell is foglalkozni annak érdekében, hogy a hasonló helyzeteket a jövőben esetlegesen egy jobb módszerrel tudjuk kezelni, amivel talán csökkenthető, vagy akár elkerülhető a szakdolgozatomban említett probléma. Továbbá érdemes lehet az általam vizsgált csoport megváltozó szokásait is figyelemmel követni, hiszen ahogy belépnek a munkaerőpiacra és egyre több elkölthető jövedelmük lesz, a megváltozott szokásaik nagyobb érdeklődésre adhatnak okot a különböző piaci szereplők, mint például az élelmiszerláncok, számára.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Társadalomtudományi Módszertan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | élelmiszerinfláció, fogyasztói magatartás, hallgatók, infláció, koronavírus-járvány (COVID-19) |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:40 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:40 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/56250 |
Actions (login required)
Tétel nézet |