Nagy Viktória (2024) Labdarúgó sportesemények turisztikai vonzereje. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szakdolgozat.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEM.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (259kB) |
|
PDF
Nagy Viktória_opponens_Blaskó Anikó.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (247kB) |
|
PDF
Nagy Viktória_konzulensi_Fábián Tamás.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (244kB) |
Absztrakt (kivonat)
A labdarúgás vitathatatlanul korunk egyik legnépszerűbb sportja, ami az évek során egyre jobban elterjedt a világ minden táján, beleértve hazánkat, Magyarországot is. Magyarországon maradva elmondhatjuk, hogy a válogatott mérkőzések iránti érdeklődés az elmúlt években nagyban emelkedett. Egy válogatott mérkőzés az ország minden tájáról és a határon túlról is a fővárosunkba csalogatja az érdeklődőket. Ez a hatalmas érdeklődés nem csak a sport szempontjából pozitív, hanem gazdaságilag is, a turizmus iparág számára is előnyt, illetve bevételt jelent. A mérkőzés miatt ideutazó szurkolók nagy valószínűséggel szállást fognak foglalni, mivel a mérkőzések általában késő este kezdődnek. A helyi éttermekben is igénybe veszik a szolgáltatásokat, és sokan kihasználják a lehetőségét annak, hogy a főváros nevezetességeit megtekintsék, ami szintén jelentős bevételi forrás és városunk, országunk imázsát is növeli. Ezek a számok egy nagyobb labdarúgó esemény alatt, mint például a világbajnokság, nagyon magasak és jelentős mértékében hozzájárulnak az adott rendező ország GDP-éhez. A világbajnokság minden idők legnagyobb labdarúgó eseménye, s az ilyenkor idelátogató emberek között mindig sokan élnek a kulturális rendezvények adta élmények lehetőségeivel is. Ezek az események azok, melyek a legjobban fellendítik az idegenforgalmi ágazatot, mivel ilyenkor jelentősen megnövekszik a szálláshelyek, éttermek és egyéb szolgáltatások iránti érdeklődés az országba beáramló szurkolóáradat miatt. Legtöbb esetben a szurkoló, vagy a turista posztol a közösségi portálokon az eseményekről, érdekességekről, nevezetességekről, ami népszerűsíti az adott várost, országot, ami további turista érkezést jelent a jövőben. Az előző világbajnokságot 2022-ben Katarban rendezték, amire összesen 3,4 millió szurkoló vásárolt jegyet, ami kb. 10%-os emelkedést jelent az előző, 2018-as világbajnoksághoz képest, akkoriban a legnagyobb látogatottsággal rendelkező labdarúgó esemény volt.Szakdolgozatomban arra kerestem a választ, hogy milyen hatással van a labdarúgás a turizmusra, azon belül profi labdarúgóként a női labdarúgás vonzatára is hangsúlyt helyeztem, rávilágítva a belföldi és külföldi mérkőzések hatására kialakult sportturizmusra is. Elmondhatjuk, hogy a labdarúgás napjainkban nagy népszerűségnek örvend világszerte, bár a férfiak még mindig előnyt élveznek a nőkkel szemben, azonban a női labdarúgók is egyre gyakrabban bizonyítják elszántságukat, rátermettségüket, sikerességüket. Ebben a témában a turisztikai vonzalmát boncolgattam a labdarúgásnak, és a mérkőzések látogatottságának, azt, hogy melyek azok a szolgáltatások, amelyeket szívesen igénybe vettek a szurkolók egy-egy hazai vagy nemzetközi mérkőzések idején. Azt, hogy érdekelte-e őket annyira a sportág, hogy miatta bevállalták az utazás minden kellemes és kellemetlen velejáróját és összekötötték-e az ottlétüket rövidebb, hosszabb ideig tartó kikapcsolódással, turizmussal. Tanulmányomban kitértem a sportturizmus aktív és passzív oldalára is. Arra, hogy miért fontos a turizmus felől nézve az, hogy valaki azért utazik el, hogy fizikailag is részese legyen a sportnak, vagy azért, hogy csak nézője, szurkolója legyen egy-egy sporteseménynek. Továbbá foglalkoztam a sporteseményekhez kötődő piaci bevélek növekedésével, a sportturizmusból származó bevételi forrásokkal is. Kutatásaim során felleltem azokat az adatokat, amelyek arról árulkodnak, hogy az értékek nagyban emelkedtek azzal, hogy Magyarországon egyre több nemzetközi szintű mérkőzést, sporteseményt rendeztek az utóbbi időkben. Ilyenkor a hazai és külföldi sportrajongók, tévé társaságok, médiában dolgozók száma annyira megnövekedett, hogy a szállodák, éttermek forgalmára kiemelkedően pozitív hatással voltak. A világméretű eseményekre a világ minden tájáról érkeztek szurkolók, érdeklődők, rajongók, a legfanatikusabbak maradtak is pár napot, és az ott tartózkodásuk alatt jelentős összegeket hagytak a szállodákban, éttermekben, kávézókban. Mindezen tények alapján elmondható, hogy a sportágak, azon belül pedig a labdarúgás a turizmussal karöltve egyre nagyobb mértékben függ egymástól
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | labdarúgás, Magyarország, marketing, sport, turizmus |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:08 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:08 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/55313 |
Actions (login required)
Tétel nézet |