Hogyan épül be egy mezőgazdasági iskola tananyagába a vállalkozási ismeretek oktatása?

Oszlánszki-Sztarovics Petra (2024) Hogyan épül be egy mezőgazdasági iskola tananyagába a vállalkozási ismeretek oktatása? Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_OSZP_IAWZXI_04.29.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat_OSZP_IAWZXI_04.29.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilvános nyilatkozat_OSZP_IAWZXI_04.28.pdf] PDF
Nyilvános nyilatkozat_OSZP_IAWZXI_04.28.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (258kB)
[thumbnail of Oszlánszki-Sztarovics Petra PAM.pdf] PDF
Oszlánszki-Sztarovics Petra PAM.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (235kB)
[thumbnail of Oszlánszki-Sztarovics Petra.pdf] PDF
Oszlánszki-Sztarovics Petra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (256kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatomban a vállalkozási ismeretek tananyagfejlesztési célján és módszertani alkalmazásán keresztül mutatom be, hogy szakmai tankönyvek hiányában mit is tud tenni egy szakmai tárgyat oktató pedagógus a középiskolás diákok vállalkozói készségeinek fejlesztése és vállalkozói szemléletük erősítése érdekében egy nem szakirányú iskolában, konkrétan egy mezőgazdasági oktatási irányvonalat képviselő intézményben való tanítás során. A tananyag segítségével a diákok megismerhetik a vállalkozás alapjait, a kockázatvállalás fontosságát, valamint megtanulják tervezni és megvalósítani saját vállalkozási ötleteiket. Az interaktív és gyakorlatorientált tananyag segítségével a diákok kreatív és innovatív módon megtanulnak gondolkozni, valamint felkészítésre kerülnek a jövőbeli vállalkozói szerepükre a munkaerőpiacon. Ehhez a dolgozat segít mind a módszertani és a gyakorlati, digitális, IKT eszközök alkalmazásával a pedagógusoknak felkészülni óráról órára tankönyvek hiányában. A vállalkozási tananyagfejlesztés fontos része az oktatásnak, hiszen segít a diákoknak abban, hogy megtalálják saját útjukat a vállalkozói szférában és hatékonyan tudjanak szerepet vállalni a gazdasági életben. Mindez azonban újszerű pedagógiai módszereket, újszerű tananyagfejlesztést kíván a mai, XXI. század elvárásainak megfelelően egy mezőgazdasági oktatást végző iskolában is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Tanári

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: folyamatfejlesztés, interjúk, iskolarendszer, tananyagok, vállalkozási alapismeretek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:02
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:02
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/55076

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet