A generációk tanulási hajlandósága más generáció tagjaitól

Zemplényi Mercédesz (2023) A generációk tanulási hajlandósága más generáció tagjaitól. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of A generációk tanulási hajlandósága más generáció tagjaitól .pdf]
Előnézet
PDF
A generációk tanulási hajlandósága más generáció tagjaitól .pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat a dolgozat nyilvánossá tételéről.pdf] PDF
Nyilatkozat a dolgozat nyilvánossá tételéről.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (258kB)
[thumbnail of Zemplényi_szakdolgozat-biralat_2023december.pdf] PDF
Zemplényi_szakdolgozat-biralat_2023december.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (200kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_EE Zemplényi Mercédesz.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_EE Zemplényi Mercédesz.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (72kB)

Absztrakt (kivonat)

A generációk tanulási hajlandósága más generáció tagjaitól Dolgozatom témájául azért választottam a generációk vizsgálatát, mert magam is több fronton találkozom az ebből fakadó különbségekkel és adott esetben nehézségekkel a mindennapi munkám során HR asszisztensként, másrészt pedig mert érdekelnek a szociológiai témák. A munkám során két kutatási kérdést helyeztem a középpontba: 1. Milyen sorrend állítható fel abban, hogy mennyire képesek és hajlandóak egy adott generáció tagjai egy másik generáció képviselőitől tanulni? 2. Hogyan lehetne elősegíteni munkáltatóként a hatékonyabb együtt működést a különböző korú kollégák között a tudásmegosztás tekintetében? Dolgozatomban a két fő kérdést eltérő kutatási módszerekkel megvizsgálom és hipotézist is a feltett kérdés jellegéből és az ahhoz használandó kutatás okán csak az első kérdéshez állítottam fel a dolgozatom elején. A hipotézisem, hogy az idősebb generációk kevésbé hajlandóak a fiatalabb generációtól tanulni a munkavégzés során, mint ellenkező irányú oktatás esetén. Az első kérdés kapcsán egy kérdőíves megoldás keretén belül kvantitatív vizsgálat volt segítségemre, melyben az általános adatfelvétel volt a cél, minél szélesebb körben. Minden generáció tagjainak képviselőjétől, de hangsúlyosan a 4 jelenleg is a munkaerőpiacon tevékenykedő legaktívabb réteg tagjaitól. Vizsgálva az általuk elmondottak alapján a tanulási hajlandóságot. A kutatás kvantitatív eleme kapcsán pedig mélyinterjúkkal szeretném vizsgálni a kettes kérdésben felmerülő lehetőségeket. Itt különböző generációk képviselőit kérdezem, akik munkakörükből kifolyólag vagy nagyobb rálátással bírnak közösen működő csoportok életére, vagy saját mindennapi munkavégzésük során szükséges nagyon eltérő generációk képviselőivel közösen tevékenykedniük. A kérdőíves kutatásom eredményeinek összegzése során számos aspektusból fogom tudni bemutatni, hogy hogyan viszonyulnak egymáshoz a különböző generációk képviselői, ami nagyobb részben alá is támasztja az általam megfogalmazott hipotézist, de bizonyos szempontból kiegészítésre szorultak az általam felvetettek. Az interjúk során kapott válaszok mentén pedig igyekeztem olyan támpontokat megfogalmazni, amelyek akár a hétköznapi életben is segíthetik egy munkavállaló eligazodását a munkahelyi közegében. Összességében úgy gondolom sikerült úgy körül járnom a témát, hogy a feltett kérdésekre konkrét és előre mutató válaszokat tudjak adni, amik segíthetik a közös munkát és a gördülékenyebb együtt működést, akár nagyon különböző generációk képviselői között is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: együttműködés, generáció, munkahely, tanulási hajlandóság, tudásátadás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:33
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:33
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/54733

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet