A válság hatásai a boriparra Magyarországon

Csonka Adrienn Fanni (2023) A válság hatásai a boriparra Magyarországon. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of A-válság-hatása-a-magyar-boriparra.pdf]
Előnézet
PDF
A-válság-hatása-a-magyar-boriparra.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Rezümé.docx] Microsoft Word
Rezümé.docx

Download (16kB)
[thumbnail of 2023. TDK Csonka.pdf] PDF
2023. TDK Csonka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (113kB)
[thumbnail of Bírálat_Zarándné_Vámosi K.pdf] PDF
Bírálat_Zarándné_Vámosi K.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (79kB)

Absztrakt (kivonat)

A TDK dolgozatunkban az elmúlt évek válságait – Covid19, háború következményeit – vizsgáljuk, hogy ezek miként hatottak a magyarországi boriparra, illetve hogyan változtak a fogyasztói szokások ebben az ágazatban. Célunk az volt, hogy választ kapjunk arra, hogy a Covid válság és az inflációs válság milyen hatást gyakorolt a borászatok gazdasági és szervezeti működésére, milyen nehézségekkel kellett szembenézniük, és ezeket a hatásokat milyen eszközökkel próbálták enyhíteni, milyen hatékonysággal. Emellett a hazai borfogyasztási szokásokat változásait is vizsgáltuk, hogy vajon csökkenést mutatott, vagy esetleges növekedést az egyes időszakokban.Kutatásunk során primer és szekunder kutatást végeztünk, mélyinterjúk, kérdőíves felmérés, CAWI módszer, és szakirodalmi áttekintés formájában. A szekunder kutatásunk több témában történt: a magyar gazdaság jelenlegi helyzete, a hazai kis- és középvállalkozások, illetve a magyarországi borgazdaságok helyzete napjainkban és a válságok folyamán. Emellett három hazai borászat tulajdonosával folytattunk beszélgetést, annak érdekében, hogy mélyebb betekintést nyerjünk a jelenlegi helyzetükbe, majd válaszaikat összevetve következtetéseket vontunk le. A későbbiekben egy online kérdőíves felmérést végeztünk a fogyasztók körében, mely eredményeit használtuk fel következtetések megállapításához. Minden eredményt, következtetést összegezve kutatásunk végére megkaptuk a felállított hipotéziseinkre a válaszokat.Megállapítottuk, hogy a pandémia kezdeti szakaszai hatottak főleg negatívan a borgazdaságokra, amiből máig sem sikerült teljesen kilábalni, viszont összességében sikerült átvészelniük az időszakot. Az inflációs válság anyagárakban okoz problémát, az energiaválság viszont kevésbé, mivel elmondásuk alapján ez egy kevésbé energiaigényes iparág. Áremelkedés minden alanynál a megoldások között szerepelt, mint válaszrekació. Az elmondható, hogy mindenki bizakodóan tekint a jövőbe. A fogyasztók háromnegyedénél csökkenés mutatkozott a pandémia ideje alatt, az áremelkedés időszakában ez elenyésző volt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Dr. Rimóczi Csilla
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK
Harsányi Dávid
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: bor, borászat, borfogyasztás, borturizmus, infláció, kis- és középvállalkozás - KKV, pandémia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:57
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:57
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/53909 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/53909

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet