Zemplényi Mercédesz (2023) A generációk tanulási hajlandósága más generáció tagjaitól. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
Előnézet |
PDF
A generációk tanulási hajlandósága más generáció tagjaitól_Zemplényi Mercédesz Eszter_E0BIZ5_TDK.pdf Download (898kB) | Előnézet |
PDF
Nyilatkozat a nyilvánossá tételhez.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (455kB) |
|
Microsoft Word
Rezume - Zemplényi Mercédesz Eszter - E0BIZ5.docx Download (16kB) |
|
PDF
Dolgozat_biralati_lap_2023_ZM_FLK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (89kB) |
|
PDF
Zemplényi Mercédesz.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (91kB) |
Absztrakt (kivonat)
Zemplényi Mercédesz Eszter Konzulens: 8. aktív félév Dr. Lencsés Enikő Emberi Erőforrás egyetemi docens BGE PSZK BGE PSZK A generációk tanulási hajlandósága más generáció tagjaitól Dolgozatom témájául azért választottam a generációk vizsgálatát, mert magam is több fronton találkozom az ebből fakadó különbségekkel és adott esetben nehézségekkel a mindennapi munkám során HR asszisztensként, másrészt pedig mert érdekelnek a szociológiai témák. A munkám során két kutatási kérdést helyeztem a középpontba: 1. Milyen sorrend állítható fel abban, hogy mennyire képesek és hajlandóak egy adott generáció tagjai egy másik generáció képviselőitől tanulni? 2. Hogyan lehetne elősegíteni munkáltatóként a hatékonyabb együtt működést a különböző korú kollégák között a tudásmegosztás tekintetében? Dolgozatomban a két fő kérdést eltérő kutatási módszerekkel megvizsgálom és hipotézist is a feltett kérdés jellegéből és az ahhoz használandó kutatás okán csak az első kérdéshez állítottam fel a dolgozatom elején. A hipotézisem, hogy az idősebb generációk kevésbé hajlandóak a fiatalabb generációtól tanulni a munkavégzés során, mint ellenkező irányú oktatás esetén. Az első kérdés kapcsán egy kérdőíves megoldás keretén belül kvantitatív vizsgálat volt segítségemre, melyben az általános adatfelvétel volt a cél, minél szélesebb körben. Minden generáció tagjainak képviselőjétől, de hangsúlyosan a 4 jelenleg is a munkaerőpiacon tevékenykedő legaktívabb réteg tagjaitól. Vizsgálva az általuk elmondottak alapján a tanulási hajlandóságot. A kutatás kvantitatív eleme kapcsán pedig mélyinterjúkkal szeretném vizsgálni a kettes kérdésben felmerülő lehetőségeket. Itt különböző generációk képviselőit kérdezem, akik munkakörükből kifolyólag vagy nagyobb rálátással bírnak közösen működő csoportok életére, vagy saját mindennapi munkavégzésük során szükséges nagyon eltérő generációk képviselőivel közösen tevékenykedniük. A kérdőíves kutatásom eredményeinek összegzése során számos aspektusból fogom tudni bemutatni, hogy hogyan viszonyulnak egymáshoz a különböző generációk képviselői, ami nagyobb részben alá is támasztja az általam megfogalmazott hipotézist, de bizonyos szempontból kiegészítésre szorultak az általam felvetettek. Az interjúk során kapott válaszok mentén pedig igyekeztem olyan támpontokat megfogalmazni, amelyek akár a hétköznapi életben is segíthetik egy munkavállaló eligazodását a munkahelyi közegében. Összességében úgy gondolom sikerült úgy körül járnom a témát, hogy a feltett kérdésekre konkrét és előre mutató válaszokat tudjak adni, amik segíthetik a közös munkát és a gördülékenyebb együtt működést, akár nagyon különböző generációk képviselői között is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | edukáció, együttműködés, generáció, munkáltatói eszközök, tanulási hajlandóság | ||
SWORD Depositor: | Archive User | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User | ||
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:52 | ||
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:52 | ||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/53843 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/53843 |
Actions (login required)
Tétel nézet |