Angyal Orsolya (2023) Bormarketing és a márkaépítés szerepe a Laposa Birtok példáján bemutatva. Faculty of International Management and Business.
Preview |
PDF
Szakdolgozat_AngyalOrsolya_RDWAO3.pdf Download (3MB) | Preview |
![]() |
PDF
Angyal.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (113kB) |
![]() |
PDF
biralati-szempontok-kulso-biralo-alapkepzes Angyal Orsolya (2).pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (357kB) |
![]() |
PDF
Angyal Orsolya.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (432kB) |
Abstract
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><div title="Page 7"><div><div><p>Szakmai gyakorlatomat 2022 nyarán a Laposa Birtoknál tölthettem Badacsonyban, ahol megismerkedhettem az Északi-part boraival, és a Birtok marketing tevékenységével is. Szerettem volna mélyebben beleásni magam a témába, fontosnak tartom ugyanis a bormarketing fejlődését, szerettem volna megvizsgálni, hogy a mai piaci környezetben milyen folyamatokon kell keresztülmennie egy borászatnak, ha az élvonalba szeretne kerülni márkájával. <span style="font-size:1rem;">Szakdolgozatom a márkaépítés elméleti hátterével kezdem, majd ismertetem a bormarketing alapjait, a magyar borkultúra történelmi hátterét, a fogyasztási szokásokat és a márka szerepét a borpiacon. Dolgozatom céljai közé tartozik azon marketing trendek bemutatása, amelyek egy borászat szempontjából is fontosak lehetnek márkaépítésük során. Gyakorlati példaként a Laposa Birtok és a Laposa márka marketingstratégiáját szeretném bemutatni. Mitől ilyen sikeres a borászat? Mennyire tudatos a márkaépítés? Mi alapján kategorizálják termékeiket? Mi a fontosabb stratégiai szempontból, a Birtok vendéglátó egységei, vagy a borok népszerűsítése? Ezen kérdések megválaszolása érdekében dolgozatomban készítek egy elemzést a marketing mix 4P-je alapján, illetve SWOT-analízist is alkalmazok, a vállalat megismerése érdekében. Szakirodalmi kutatásiam mellett, készítettem egy online </span>kérdőívet<span style="font-size:1rem;"> is, a fogyasztói szokások mélyebb megismerése érdekében, és egy mélyinterjút Laposa Lillával, a</span><span style="font-size:1rem;"> Laposa Birtok Kft. operatív igazgatójával, amelyben a Birtok történetéről, szervezeti felépítéséről, a marketingstratégiáról és tevékenységről, illetve a jövőbeni tervekről, célokról beszélgettünk.</span></p><p></p><p></p></div></div></div><br><p></p>
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of International Management and Business
Department
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Supervisors
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | borkultúra, bormarketing, marketingkommunikáció, márka, márkaépítés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Depositing User: | Archive User |
Date Deposited: | 2023. Sep. 07. 14:32 |
Last Modified: | 2023. Sep. 07. 14:32 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47505 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |