Bormarketing és a márkaépítés szerepe a Laposa Birtok példáján bemutatva

Angyal Orsolya (2023) Bormarketing és a márkaépítés szerepe a Laposa Birtok példáján bemutatva. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_AngyalOrsolya_RDWAO3.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat_AngyalOrsolya_RDWAO3.pdf

Download (3MB) | Előnézet
[thumbnail of Angyal.pdf] PDF
Angyal.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (113kB)
[thumbnail of biralati-szempontok-kulso-biralo-alapkepzes Angyal Orsolya (2).pdf] PDF
biralati-szempontok-kulso-biralo-alapkepzes Angyal Orsolya (2).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (357kB)
[thumbnail of Angyal Orsolya.pdf] PDF
Angyal Orsolya.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (432kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><div title="Page 7"><div><div><p>Szakmai gyakorlatomat 2022 nyarán a Laposa Birtoknál tölthettem Badacsonyban, ahol megismerkedhettem az Északi-part boraival, és a Birtok marketing tevékenységével is. Szerettem volna mélyebben beleásni&nbsp;magam a témába, fontosnak tartom ugyanis a bormarketing fejlődését, szerettem volna&nbsp;megvizsgálni, hogy a mai piaci környezetben milyen folyamatokon kell keresztülmennie egy borászatnak, ha az élvonalba szeretne kerülni márkájával.&nbsp;<span style="font-size:1rem;">Szakdolgozatom a márkaépítés elméleti hátterével kezdem, majd ismertetem a bormarketing alapjait, a magyar borkultúra történelmi hátterét, a fogyasztási szokásokat és a márka szerepét a borpiacon. Dolgozatom céljai közé tartozik azon marketing trendek bemutatása, amelyek egy borászat szempontjából is fontosak lehetnek márkaépítésük során.&nbsp;Gyakorlati példaként a Laposa Birtok és a Laposa márka marketingstratégiáját szeretném&nbsp;bemutatni. Mitől ilyen sikeres a borászat? Mennyire tudatos a márkaépítés? Mi alapján kategorizálják termékeiket? Mi a fontosabb stratégiai szempontból, a Birtok vendéglátó&nbsp;egységei, vagy a borok népszerűsítése? Ezen kérdések megválaszolása érdekében&nbsp;dolgozatomban készítek egy elemzést a marketing mix 4P-je alapján, illetve SWOT-analízist is alkalmazok, a vállalat megismerése érdekében. Szakirodalmi kutatásiam mellett, készítettem egy online&nbsp;</span>kérdőívet<span style="font-size:1rem;">&nbsp;is, a fogyasztói szokások mélyebb megismerése érdekében, és egy mélyinterjút Laposa Lillával, a</span><span style="font-size:1rem;">&nbsp;Laposa Birtok Kft. operatív igazgatójával, amelyben a Birtok történetéről, szervezeti felépítéséről, a marketingstratégiáról és tevékenységről, illetve a jövőbeni tervekről,&nbsp;célokról beszélgettünk.</span></p><p></p><p></p></div></div></div><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Laposa Lilla
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Totth Gedeon
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: borkultúra, bormarketing, marketingkommunikáció, márka, márkaépítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:32
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:32
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47505

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet