Angyal Orsolya (2023) Bormarketing és a márkaépítés szerepe a Laposa Birtok példáján bemutatva. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szakdolgozat_AngyalOrsolya_RDWAO3.pdf Download (3MB) | Előnézet |
PDF
Angyal.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (113kB) |
|
PDF
biralati-szempontok-kulso-biralo-alapkepzes Angyal Orsolya (2).pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (357kB) |
|
PDF
Angyal Orsolya.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (432kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><div title="Page 7"><div><div><p>Szakmai gyakorlatomat 2022 nyarán a Laposa Birtoknál tölthettem Badacsonyban, ahol megismerkedhettem az Északi-part boraival, és a Birtok marketing tevékenységével is. Szerettem volna mélyebben beleásni magam a témába, fontosnak tartom ugyanis a bormarketing fejlődését, szerettem volna megvizsgálni, hogy a mai piaci környezetben milyen folyamatokon kell keresztülmennie egy borászatnak, ha az élvonalba szeretne kerülni márkájával. <span style="font-size:1rem;">Szakdolgozatom a márkaépítés elméleti hátterével kezdem, majd ismertetem a bormarketing alapjait, a magyar borkultúra történelmi hátterét, a fogyasztási szokásokat és a márka szerepét a borpiacon. Dolgozatom céljai közé tartozik azon marketing trendek bemutatása, amelyek egy borászat szempontjából is fontosak lehetnek márkaépítésük során. Gyakorlati példaként a Laposa Birtok és a Laposa márka marketingstratégiáját szeretném bemutatni. Mitől ilyen sikeres a borászat? Mennyire tudatos a márkaépítés? Mi alapján kategorizálják termékeiket? Mi a fontosabb stratégiai szempontból, a Birtok vendéglátó egységei, vagy a borok népszerűsítése? Ezen kérdések megválaszolása érdekében dolgozatomban készítek egy elemzést a marketing mix 4P-je alapján, illetve SWOT-analízist is alkalmazok, a vállalat megismerése érdekében. Szakirodalmi kutatásiam mellett, készítettem egy online </span>kérdőívet<span style="font-size:1rem;"> is, a fogyasztói szokások mélyebb megismerése érdekében, és egy mélyinterjút Laposa Lillával, a</span><span style="font-size:1rem;"> Laposa Birtok Kft. operatív igazgatójával, amelyben a Birtok történetéről, szervezeti felépítéséről, a marketingstratégiáról és tevékenységről, illetve a jövőbeni tervekről, célokról beszélgettünk.</span></p><p></p><p></p></div></div></div><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | borkultúra, bormarketing, marketingkommunikáció, márka, márkaépítés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:32 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:32 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47505 |
Actions (login required)
Tétel nézet |