Goldschmidt Éva Liel (2023) Az iráni filmművészet társadalmi kommunikációja, avagy ahogyan a kortárs művészet kommunikál egy autoriter társadalomban. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Goldschmidt Éva Liel_Szakdolgozat.pdf Download (891kB) | Előnézet |
PDF
Goldschmidt Éva Liel_Nyilatkozatok.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (430kB) |
|
PDF
Goldschmidt Éva Liel_belső-biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (233kB) |
|
PDF
Goldschmidt Éva Liel_belső-biralat_jav.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (231kB) |
|
PDF
Goldschmidt Éva Liel szakdolgozatának bírálata_Sinai Samira_külső konzulens.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (810kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p><a name="_Hlk131095189">A Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelemi Karán a kommunikáció és médiatudomány szakon szerzett alapfokú tanulmányaimat lezáró szakdolgozatomban</a> elsősorban az iráni filmművészet kommunikációját, társadalomra gyakorolt hatását szeretném bemutatni. Azt vizsgálnám, hogy egy autoriter rezsim milyen hatással van az alkotói kedvre. Illetve azt, hogy milyen társadalmi mondanivalóról, dilemmáról, attitűdről, magatartási formáról, másképp gondolkodásról szólnak ezek a filmek, mit kommunikálnak felénk. Arra fókuszálnék, hogy milyen ellenállási stratégiákat használnak és hogy milyen eszközökkel manipulálják a nézőket, a hallgatóságot ezekben a művészi alkotásokban. Dolgozatom célja tehát olyan iráni filmek bemutatása, amelyek igazolják vagy cáfolják a sztereotípiákat, a művészet és a diktatúra egymástól való elválaszthatatlanságát, kölcsönhatását, a társadalmi ellenállást vagy a kételkedést a fennálló rezsimmel szemben. Fő kutatási kérdésem arra irányulna, hogy vajon mi kommunikálhatta eddig a világ felé azt, hogy ebben a társadalomban még nem halt ki a szabadságvágy. Mi motiválja az embert arra, hogy egy politikailag ennyire instabil és beszűkült látásmódú, diktatórikusan konzervatív, represszív országban művészi értéket legyen képes alkotni? Mennyire nehéz mindezt megvalósítani? Mi minden szükségeltetik hozzá? A nemi szerepek mennyire befolyásolják a művészetet?</p> <p>Kutatásom induktív, tehát alulról felfelé építkező a megközelítés. Dolgozatomban primer és szekunder forrásokat is felhasználok. Elsőként szekunder kutatást végzek, melyben a már meglévő magyar, valamint idegen nyelvű szakirodalmak, könyvek, cikkek, esszék, műelemzések, kritikák segítségével vezetném fel a témát, illetve koncentráltabbá tenném a kutatási problémát. Ezt követően a primer kutatási eljárás során kvalitatív jellegű kutatást végeznék. Hat társadalmi témájú, kortárs, iráni filmet vizsgálok meg részletesen, melyek ellennarratívát kínálnak számunkra. A módszerem a filmek elemzése, hipotézisek felállítása, a filmek kritikai fogadtatására való reflektálás, saját vélemény alkotása európai szemszögből. </p> <p>A kutatásom eredményeként azt remélem, hogy sikerül a témában szerzett új ismeretek birtokában egyetemesen érvényes következtetéseket levonnom a kortárs iráni film helyzetéről, valóságos aspektusairól és az autoriter rezsimek elleni művészeti kommunikációról. Mindemellett szeretném ledönteni az előítéleteket, sztereotípiákat, avagy megerősíteni a társadalomról alkotott elképzeléseket.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | autoriter rezsim, emberi jogok, feminizmus, filmelemzés, filmgyártás, Irán társadalmi problémák, kortárs művészet, társadalmi kommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:28 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:28 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47348 |
Actions (login required)
Tétel nézet |