Goldschmidt Éva Liel (2023) Az iráni filmművészet társadalmi kommunikációja, avagy ahogyan a kortárs művészet kommunikál egy autoriter társadalomban. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Goldschmidt Éva Liel_Szakdolgozat.pdf Download (891kB) | Előnézet |
PDF
Goldschmidt Éva Liel_Nyilatkozatok.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (430kB) |
|
PDF
Goldschmidt Éva Liel_belső-biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (233kB) |
|
PDF
Goldschmidt Éva Liel_belső-biralat_jav.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (231kB) |
|
PDF
Goldschmidt Éva Liel szakdolgozatának bírálata_Sinai Samira_külső konzulens.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (810kB) |
Absztrakt (kivonat)
A Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelemi Karán akommunikáció és médiatudomány szakon szerzett alapfokú tanulmányaimat lezárószakdolgozatomban elsősorban az iráni filmművészetkommunikációját, társadalomra gyakorolt hatását szeretném bemutatni. Aztvizsgálnám, hogy egy autoriter rezsim milyen hatással van az alkotói kedvre.Illetve azt, hogy milyen társadalmi mondanivalóról, dilemmáról, attitűdről,magatartási formáról, másképp gondolkodásról szólnak ezek a filmek, mitkommunikálnak felénk. Arra fókuszálnék, hogy milyen ellenállási stratégiákathasználnak és hogy milyen eszközökkel manipulálják a nézőket, a hallgatóságotezekben a művészi alkotásokban. Dolgozatom célja tehát olyan iráni filmekbemutatása, amelyek igazolják vagy cáfolják a sztereotípiákat, a művészet és adiktatúra egymástól való elválaszthatatlanságát, kölcsönhatását, a társadalmiellenállást vagy a kételkedést a fennálló rezsimmel szemben. Fő kutatásikérdésem arra irányulna, hogy vajon mi kommunikálhatta eddig a világ felé azt,hogy ebben a társadalomban még nem halt ki a szabadságvágy. Mi motiválja azembert arra, hogy egy politikailag ennyire instabil és beszűkült látásmódú,diktatórikusan konzervatív, represszív országban művészi értéket legyen képesalkotni? Mennyire nehéz mindezt megvalósítani? Mi minden szükségeltetik hozzá? Anemi szerepek mennyire befolyásolják a művészetet?Kutatásominduktív, tehát alulról felfelé építkező a megközelítés. Dolgozatomban primerés szekunder forrásokat is felhasználok. Elsőként szekunder kutatást végzek,melyben a már meglévő magyar, valamint idegen nyelvű szakirodalmak, könyvek, cikkek,esszék, műelemzések, kritikák segítségével vezetném fel a témát, illetvekoncentráltabbá tenném a kutatási problémát. Ezt követően a primer kutatásieljárás során kvalitatív jellegű kutatást végeznék. Hat társadalmi témájú,kortárs, iráni filmet vizsgálok meg részletesen, melyek ellennarratívátkínálnak számunkra. A módszerem a filmek elemzése, hipotézisek felállítása, afilmek kritikai fogadtatására való reflektálás, saját vélemény alkotása európaiszemszögből. Akutatásom eredményeként azt remélem, hogy sikerül a témában szerzett újismeretek birtokában egyetemesen érvényes következtetéseket levonnom a kortársiráni film helyzetéről, valóságos aspektusairól és az autoriter rezsimek elleniművészeti kommunikációról. Mindemellett szeretném ledönteni az előítéleteket,sztereotípiákat, avagy megerősíteni a társadalomról alkotott elképzeléseket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | autoriter rezsim, emberi jogok, feminizmus, filmelemzés, filmgyártás, Irán társadalmi problémák, kortárs művészet, társadalmi kommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:28 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:28 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47348 |
Actions (login required)
Tétel nézet |