Nagy Viktor Zoltán (2023) A hazai borpiac helyzete és a buborékos borok hazai fogyasztási szokásai a Z generáció tagjai között. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Nagy_Viktor_W3BL9Z_Szakdolgozat_2023.pdf Download (5MB) | Előnézet |
PDF
Nyilatkozat 1.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (12MB) |
|
PDF
NVZ-BZS-BÍRÁLAT.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (400kB) |
|
PDF
Nagy Viktor.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (682kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a hazai borfogyasztási szokások, azon belül is a Z generáció buborékos bor fogyasztási szokásainak a kutatása. A kutatásom célja, hogy megtudjam a Z generáció körében mennyire rendelkeznek ismeretekkel a különböző buborékos borokról illetve milyen gyakran fogyasztják ezeket a termékeket. A hipotézisem a következő volt : A buborékos borok fogyasztása alul reprezentált a Z generáció tagjai között. A kutatás során szerettem volna még információt kapni arról, hogy amennyiben a hipotézis meg erősítésre kerül, hogy lehetne változtatni rajta. A kutatásom Szekunder kutatással kezdtem ahol a nemzetközi borpiac helyzetét elemeztem az elmúlt évek bevételeinek alakulása alapján. A nemzetközi borpiaci adatok elemzése után a hazai borpiac részletesebb elemzése következett ahol a bevételek mellett az export és import alakulását is figyelembe vettem illetve a termelés változását. Emellett még megvizsgáltam a különböző borpiaci trendeket, hogy mi várható jövőben illetve bemutattam, hogy pontosan mit jelentenek a különböző típusú buborékos borok. A primer kutatásom három részből állat amik a következők voltak :Készítettem egy fókuszcsoportos interjút ahol 8 résztvevővel próbáltam pontosabb képet kapni az alkohol és azon belül is a buborékos borok fogyasztási szokásainak miértjeiről.Ez alapján a kutatás alapján a hipotézisem bizonyított lett volna azonban a kutatás következő lépésében a kérdőíves kérdezés során a kapott válaszok alapján a hipotézis megcáfolásra került. A kérdőíves kutatás során szerettem volna a fókuszcsoportos interjúnál kapott miértek mellé megfelelő számú adatot gyűjteni. Mind a fókuszcsoportos interjú, mind a kérdőív résztvevői a Z generáció tagjai voltak túlnyomó többségben. A primer kutatás utolsó fejezetében pedig készítettem egy interjút Becker Gáborral aki a head sommelierje a Budapesti Gresham-Palotában.Ezzel az interjúval szerettem volna képet kapni pontosabban a várható borpiaci változásokról illetve, hogy milyen tételek a trendiek mostanában. A kutatás konklúziója a következő lett: a szekunder kutatás alapján a nemzetközi borpiacon a buborékos borok egyre népszerűbbek lesznek és egyre nagyobb bevétel várható ezen a téren. A hazai piacon viszont az utóbbi évben rohamosan csökkent ez a piaci szegmens és a következő években is a bevétel csökkenése várható. A primer kutatás során az derült ki, hogy a Z generáció tagjai nagyobb arányban fogyasztják a különböző buborékos borokat mint azt előzetesen gondoltam volna. Viszont a fókuszcsoportos interjú során kiderült, hogy mik azok a területek amiken még lehetne javítani. Először is fontos lenne, hogy több információval rendelkezzenek erről a szegmensről a Z generáció tagjai szóval a borkultúra fejlesztése ezen generáción belül nagyon fontos lenne. Emellett az is segíthetné az eladások növelését ha több helyen lennének elérhetőek ezek a termékek, gondolva itt főleg a szuper és hipermarketekre ugyanis az derült ki, hogy elsősorban itt vásárolnak a 18 – 28 év közötti fiatalok alkoholt. Itt elsősorban a habzó és gyöngyözőborokra valamint a Proseccokra gondolok ugyanis az derült ki, hogy a pezsgő fogyasztással kapcsolatban mindig az ünnepek merülnek fel mint fogyasztási alkalom és ezen a berögződésen nem akarnak változtatni a Z generáció tagjai. Valamint a pezsgőknél maga az ár is visszatartó erő ezen fogyasztók számára mivel még nincsenek abban az anyagi helyzetben, hogy megengedhessék maguknak.Viszont a megfelelő árú habzó és gyöngyözőborokat szívesen fogyasztanák ha több információval rendelkeznének róluk és elérhetőek lennének az általuk preferált fogyasztási helyeken.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | borpiac, buborékos borok, hazai borpiac, nemzetközi borpiac, Z generáció borfogyasztási szokásai |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:26 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:26 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47294 |
Actions (login required)
Tétel nézet |