A testpozitív mozgalmak és médiatartalmak hatása a nőkre

Nyilas-Melega Tímea (2023) A testpozitív mozgalmak és médiatartalmak hatása a nőkre. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of [SZAKDOLGOZAT] Nyilas-Melega Tímea.pdf]
Előnézet
PDF
[SZAKDOLGOZAT] Nyilas-Melega Tímea.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of avdhA8-00967c08-9a6a-48b6-8bc8-418d8fae0a1b.pdf] PDF
avdhA8-00967c08-9a6a-48b6-8bc8-418d8fae0a1b.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (321kB)
[thumbnail of belso biralat NyilasMelega alairt.pdf] PDF
belso biralat NyilasMelega alairt.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (382kB)
[thumbnail of Nyilas-Melega Tímea külső bírálat.pdf] PDF
Nyilas-Melega Tímea külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (210kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p><span lang="hu">Amerikai kutatások szerint az Egyesült Államokban élő nők több mint 85 százalékának van problémája a külső megjelenésével és 8 százalékuk már az öngyilkosságot is megfontolta emiatt. (Jurátus, 2020) Természetesen az eredmények területenként eltérőek lehetnek, de nem kérdés, hogy globális problémáról van szó. Fontos szerepet játszik az életünkben, egymás és önmagunk megítélésében az, hogy hogyan nézünk ki. </span></p> <p><span lang="hu">A testpozitív mozgalom különösen az utóbbi egy-két évtizedben kezdett teret hódítani magának a közösségi médiabeli kommunikációs lehetőségek által. Képviselői szeretnék elérni azt, hogy minél többen gondoljanak saját és mások testére tisztelettel, szeretettel, a hibákat és az egyedi jegyeket is beleértve. Céljuk a tömegmédia és a közösségi média szereplői által közvetített irreális szépségideál lerombolása, a hamis tartalmak által közvetített társadalmi szintű elvárások visszaszorítása. Mára számos vállalat, szervezet és egyéni tartalomgyártó állt a mozgalom mögé. Szakdolgozatomban azt vizsgálom, hogy a testpozitív mozgalom és a hozzá kötődő médiatartalmak hogyan hatnak a nőkre, a nők testképére. Ezen belül specifikusan arra keresem a választ, van-e különbség aközött, ahogyan ezek a tartalmak az édesanyák, illetve a gyermektelen nők testképére fejtik ki a hatásukat. </span></p> <p><span lang="hu">A kutatás során kvantitatív és kvalitatív módszereket ötvöztem. Elsőként online kérdőíves adatfelvételt végeztem, ezt követően négy nővel készítettem interjút, egyedi esetek vizsgálata céljából. Szakdolgozatom első felében elméleti megalapozást és helyzetértékelést végzek, második felében pedig kutatásom folyamatát és eredményeit ismertetem.</span></p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Halmai Tamás
Belső
Adj.dr-i fok; Kommunikáció Tanszék; KKK
Heitlerné Lehoczky Mária
Külső
óraadó tanár; Pedagógia Tanszék; KVIK
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hatás(ok), mozgalom, nők, testkép, testpozitivitás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:25
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:25
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/47248

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet