Az Elektromobilizáció hatása a magyar autóipar beszállítóira

Gévay Krisztián Gergely (2023) Az Elektromobilizáció hatása a magyar autóipar beszállítóira. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Az Elektromobilizáció hatása a magyar autóipar beszállítóira_Gévay Krisztián Gergely.pdf]
Előnézet
PDF
Az Elektromobilizáció hatása a magyar autóipar beszállítóira_Gévay Krisztián Gergely.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Gévay Krisztián Gergely_Nyilatkozatok.pdf] PDF
Gévay Krisztián Gergely_Nyilatkozatok.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (501kB)
[thumbnail of biralat-belso-GevayK2023jan.pdf] PDF
biralat-belso-GevayK2023jan.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (218kB)
[thumbnail of Gévay Krisztián_AZ ELEKTROMOBILIZÁCIÓ HATÁSA A MAGYAR AUTÓIPAR BESZÁLLÍTÓIRA_ szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Gévay Krisztián_AZ ELEKTROMOBILIZÁCIÓ HATÁSA A MAGYAR AUTÓIPAR BESZÁLLÍTÓIRA_ szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (141kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom legfőbb eleme az Elektromobilizáció, azaz a hagyományos, belsőégésű motorral ellátott gépjárművek folyamatos kivezetése, és elektromos hajtáslánccal ellátott járművek bevezetése. Ennek magyarországi, a magyar autóiparral kapcsolatos vetületeit vizsgálom, kiemelt fókusszal a Tier1-3 beszállítókon.A dolgozat kereteiben arra keresem a választ, hogy milyen következményekkel járhat a hagyományos belsőégésű motorok fokozatos kivezetése, valamint az alternatív hajtásláncok bevezetése a magyar autóipar szereplőire. A dolgozat során a témát több irányból is vizsgálom. Elsőként elméleti szempontból közelítem meg, a releváns szakirodalmak, statisztikák alapján, majd a rövid-és középtávú jövőre tekintő előrejelzéseket mutatom be. Ezt követően ismertetem a primer kutatásom eredményeit a gyakorlati fejezetben, amely három interjút foglal magába az autóipar különböző szereplőivel. Végül az összegzésben összefoglalom a kutatásom eredményeit.Az elektromobilizáció több formában változtatja meg az autóipart, és már jelenleg is érezhetőek hatásai. Egyes alkatrészek megszűnnek, egyes alkatrészek felértékelődnek, megjelennek olyanok, amelyek eddig nem voltak szükségesek, és jónéhány alkatrészt egyáltalán nem, vagy csak minimális mértékben érint. Az érintett szereplők többsége külföldi tulajdonú nagyvállalat, amely rendelkezik az átálláshoz szükséges forrásokkal, képes finanszírozni a szükséges beruházásokat.Az elektromobilitás elterjedésének számos korlátja van, mint a technológiai, gazdaságossági határok, az infrastruktúra hiánya, mind a társadalom részéről bizonytalanság, bizalmatlanság. Ezeket az akadályokat mindenképpen szükséges elhárítani a konstrukció sikeres elterjedésének érdekében.Mindent összevetve elmondható, hogy az elektromobilitás a magyar autóiparra kifejtett hatása teljes mivoltában mindaddig nem ismert, ameddig a belsőégésű modellek gyártása be nem fejeződik, ugyanakkor előzetesen az látható, hogy nem fogja teljes mértékben átformálni az autóipar egészét. Számos szereplő alkalmazkodásra kényszerül, megjelennek új vállalatok, ugyanakkor jónéhány vállalat tevékenysége lényegében nem változik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Csonka László
Belső
tudományos főmunkatárs; Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék; KKK
Rékai Andrea
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autóipar, beszállító(k), beszállítófejlesztés, ipar, járműipar - gépjárműipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:01
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:01
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/44108

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet