Gyurkó Lili (2023) Csapatmunka hajlandóság az egyetemen. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Csapatmunka hajlandóság az egyetemen.pdf Download (877kB) | Előnézet |
PDF
Nyilvánossági nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (98kB) |
|
PDF
SZAKDOLGOZAT BÍRÁLÁSA KÜLSŐ BÍRÁLÓ RÉSZÉRŐL.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (546kB) |
|
PDF
Értékelés.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (255kB) |
Absztrakt (kivonat)
Csapatmunka hajlandóság az egyetemen Szakdolgozatom bevezetés részében megismertetem az olvasóval azokat az adott személyes élethelyzeteimet, amelyekkel akár ő is találkozhat élete során, így kicsit közelebb kerülhet a témához és jobban magáévá tudja tenni az olvasottakat. A bevezető rész után definiálom a csapat vagy csoport fogalom jelentését és megvizsgálom, hogy a managementben milyen formában tudunk a csapatmunkával találkozni. Fontos kihangsúlyoznom azonban, hogy én az egyetemi csapatmunkát vizsgálom dolgozatomban, nem pedig a munkaéletben való csapatmunkát. Ezek után mélyebben bele ásom magamat a csapat méretébe, felépítésébe, közelebbről kezdem el vizsgálni a csapatot alakító tényezőket, a csapattagjait, illetve a közöttük lezajló interakciókat. Ahhoz, hogy ezt jobban meg tudjam én is érteni és átadni dolgozatomon keresztül, segítségemül szolgált a „Tizenkét dühös ember” című film. Ezzel a résszel szoros összhangban van az utána következő eleme a dolgozatnak, amelyben a csoportdinamikáról írok, illetve egy ábrán keresztül szemléltetem, hogy még jobban megértsük annak fogalmát. A hátra maradó fejezetekben szót ejtek arról, hogy az egyetemi oktatásban milyen formában van jelen a csapaton belül végzett munka, mint tanulási módszer. Itt fontosnak találtam megemlíteni azt is, hogy a motiváció hogyan befolyásolja a tagok munkára való hajlandóságát, illetve produktivitását és teljesítményüknek növekedését vagy csökkenését. Dolgozatomat az alábbi főbb feltevések köré fontam, mint hogy az általam vizsgált mintában a csoportdinamikát nagyban meghatározza az, hogy hány tagból áll egy csapat és milyen típusú a csapat berendezkedése, felépítése. Másik fontos pontja az a hipotézis volt, hogy a vizsgált állítás alapján fontos a mai generáció számára az, hogy a csapatmunka szerves részét képezze az egyetemi oktatásnak. Legvégül, de nem utolsó sorban, , hogy az általam vizsgált mintában jellemző a kirekesztés jelensége a csapaton belül, ha háromnál több fő alkotja azt. Dolgozatom készítése során kérőíves felmérést végeztem az ismerőseim, barátaim körében és közel 150 emberhez sikerült eljuttatni hazánk szinte minden pontján, illetve sikerült külföldről is mintát venni. Célcsoportja a kutatásomnak a diákok voltak, különösen az egyetemi hallgatók. Szerencsére ezen belül sikerült a kérdőívemet kitöltetni nem csak gazdasági szakirányon tanuló diákokkal. Hipotéziseim téziseimben igazolódtak be, ezeket grafikonokkal és színes ábrákkal mutattam be a dolgozatom során, majd egy összefoglalóval zárom le dolgozatomat. A mélyebbre ható vizsgálódásomat SPSS kereszttáblával is igazoltam.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Társadalomtudományi Módszertan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | csapat kialakítás, csapatépítés, egyetem, oktatáspolitika, szervezeti felépítés, szervezeti szociológia, vezetés és szervezés, viselkedésformák |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:56 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:56 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43951 |
Actions (login required)
Tétel nézet |