Kovács Gergely (2021) Vállalaton belüli kommunikációt elősegítő megoldások az online térben. Pénzügyi és Számviteli Kar.
Előnézet |
PDF
Kovács_Gergely_ WDUKWX_szakdolgozat.pdf Download (2MB) | Előnézet |
PDF
nyilatkozat_nyilvánossá_tételről.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (422kB) |
|
Előnézet |
PDF
BA_O_Kovács_Gergely.pdf Download (344kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Saját objektív szempontokat tartalmazó szubjektív pontrendszer segítségével hasonlítottam össze a vizsgált platformokat annak tekintetében, hogy az adott funkcióra alkalmasak-e a platformok, valamint az egyes funkciók megvalósítását milyen mértékben képesek ellátni. A vizsgálandó platformok kiválasztása során három féle megközelítés alapján szedtem össze az általam vizsgálni kívánt szolgáltatókat. A három megközelítés a következő volt: Levelező szolgáltatások, Vállalati kommunikációs és együttműködési eszközök, Nem vállalati kommunikációra tervezett eszközök Minden egyes platformról funkcionális összefoglalót adtam a szakdolgozat elején, valamint a mellékletben lévő adattáblákban.Az alábbi szempontokat vettem figyelembe a vizsgálatom során, ami alapján a vállalatok megválaszthatják azt az eszközt, mellyel belső kommunikációjukat akarják lebonyolítani:Írott kommunikáció, Szóbeli kommunikáció, Naptár funkció, Finanszírozási megoldások, Szolgáltatás megvalósulása, Jogosultsági rendszerek, Korlátozó tényezők, Integrációs lehetőségek Ezeknek a szempontoknak a részletes definíciója mentén végeztem el a vizsgálatot és az értékelés saját pontrendszer alapján. A vizsgálatom végére érve, úgy vélem, hogy alapvetően jól szolgálta az értékelést ez a pontrendszer. Azonban, ahol nagyon egyforma súlyú pontokat kaptak a platformok, ott az alfunkciókban lévő eltérések nem tudtak érvényesülni. Egy következő vizsgálat során javasolt lenne ezt az általam jelenleg alkalmazott funkciók szerinti bontást tovább mélyíteni. Ezáltal pontosabb és reprezentatívabb eltéréseket eredményezne egy mélyebb összehasonlítás és lehetséges lenne a platformok helyezésének pontosabb megállapítása. Megfigyelhető az a tendencia, hogy minél frissebb kiadású az adott platform annál inkább az aktuális igényekre lett tervezve és fejlesztve. Ennek köszönhetően jobban képesek megfelelni az újabb platformok a felmerülő felhasználói igényeknek. Vannak platformok, melyek nem fejlesztéssel, hanem versenytársak felvásárlásával érik el ezt az eredményt. Ennek jó példája lehet, hogy a szakdolgozatom készítésének időszakában cikkek jelentek meg, melyek azt tárgyalták, hogy a Microsoft fel akarja vásárolni a Discordot. Úgy vélem kutatásom elérte a kitűzött célját, hiszen a választott pontrendszernek köszönhetően összehasonlíthatóvá váltak a platformok és így bárki rálátást kaphat arra, hogy az egyes vizsgált kommunikációs platformok, mely funkciókban nyújtanak kiemelkedő szolgáltatást. Ennek köszönhetően egy vállalat a saját igényeinek felmérését követően könnyen ki tudja választani azt a platformot, amelyik az igényeinek a legjobban eleget tesz. Véleményem szerint a Teams felel meg legjobban az általános igényeknek, azonban az összes többi vizsgált platform is alkalmas lehet a különböző vállalati igények kielégítésére, attól függően, hogy milyen prioritásaik vannak funkcionalitás szempontjából.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | írott, kommunikáció, online, platform, szolgáltató, szóbeli, vállalat | ||
SWORD Depositor: | Archive User | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User | ||
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:58 | ||
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:58 | ||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/37111 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/37111 |
Actions (login required)
Tétel nézet |