Nyitrai Vanessza (2021) A koronavírus hatása egy mikrovállalat marketingstratégiájára. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
DIPLOMADOLGOZAT - NYITRAI VANESSZA.pdf Download (2MB) | Előnézet |
PDF
nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2020NyV.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (349kB) |
Absztrakt (kivonat)
ÖSSZEFOGLALÁS Dolgozatom elkészítése során a Local Korner pizzéria példáján keresztül mutattam be, hogy a nagy világjárványt okozó koronavírus 2020. márciusi megjelenése óta, miként változtatta meg a vendéglátóegységek (kiemelten éttermek) mindennapi életét, milyen változásokat generált konkrétan az általam vizsgált vendéglátóegységben. Vizsgálatom tárgyát képezték a pizzéria által alkalmazott kommunikációs eszközök és marketingstratégia változások a pandémia előtt és alatti időszakban. Dolgozatom elkészítése nagyon hasznos, praktikus tanulmány volt számomra, hiszen megtapasztaltam, hogy egy mikro vállalkozásnak mennyi munkája szükséges ahhoz, hogy vállalkozását fenntartsa, üzemeltesse és mindezek mellett bevételt generáljon, valamint végig vezethettem, hogy ezen vállalkozásra milyen hatással volt a vírus megjelenése, milyen lépéseket kellett bevetniük a „túlélés” érdekében. Bízom abban, hogy kutatásom eredményei és a megfogalmazott javaslatok hatékony segítségül tudnak szolgálni a Local Korner vendéglátóegység számára is. A szakdolgozatom elején megfogalmazott hipotéziseim, a primer kutatómunkám végére részben teljesültek: H1: Teljesült, mert A vírus megjelenésének hatására számottevően nőtt az étel házhozszállítás aránya hazánkban, például a Local Korner pizzériában is. H2: Részben teljesült, mert adott éttermek nem tudták gazdaságilag hosszú távon felvállalni a „küzdelmet” és bezárták működésüket (nem feltétlenül véglegesen). A jelenleg is zajló folyamatos változásokban a vendéglátósegységek helyzete, valamint státusza változik. Napjainkban is zárnak be véglegesen vagy felújítás céljából átmenetileg, annak érdekében, hogy a válság után egyik napról a másikra készen álljanak arra, hogy fogadják a vendégeket. Hipotézisemet pontos számadatok nem támasztják alá, hiszen a mai nap folyamán is változhatnak ezek a számok, hiszen a válságkezelési stratégia is folyamatosan változik, amely közvetlenül befolyásolja az érintett szektort. H3: Teljes mértékben teljesült, mert a Social Media meghatározó tényező (Facebook, Instagram) a kommunikációs eszközök területén, melyet a home office munkarend jelenségének aktívabb bevezetése még inkább meghatároz. H4: Részben teljesült, mert megfelelő marketinggel a jelenlegi helyzetben is jó eredményeket lehet elérni, azonban nehezebb kitűnni a sokasodó tömegből, a „jó eredmény” fogalma pedig 66 az esetek túlnyomó többségében a magas profitban mutatkozik meg, viszont a jelen helyzetben már az, hogy egy adott vendéglátóegység fennmarad az is jó eredménynek tekinthető. A Local Korner jelenleg is üzemel, válságkezelő stratégiája, ha nem is kitűnőnek, de elfogadhatónak minősül. Az elemzést első sorban szakirodalom feldolgozásával kezdtem, az alapfogalmakat definiáltam, majd a vállalathoz igazítva mutattam be a vizsgált területet. Elemzést először a külső gazdasági tényezők vizsgálatával készítettem a STEEPelemzés segítségével. Ezt követően vizsgáltam a vállalkozás versenyhelyzetét, majd a belső környezetét vázoltam fel SWOT-analízis használatával. Mindezeket megismerve tértem rá a fogyasztói igények, ezen belül a kutatás definíciójára, módszereire és a piacszegmentáció fogalmára, melyeket a későbbiekben, a kutatási területi fejezetben, javaslattétel fejezetben részleteztem bővebben. Végül pedig, de nem utolsó sorban a marketing-mix mentén, vagyis a 4P mentén, - termék, ár, elosztás és kommunikáció-, mutattam be a Local Korner étterem 4P-t alkotó elemeit. Szakirodalmi háttér feldolgozását követően tértem rá a kutatási terület megismertetésére, fontosságára, alkalmazott módszereire. Bemutattam én személy szerint melyik kutatási formákat használtam a primer vizsgálatom során, majd ezeket a módszereket ismertettem kérdőív és mélyinterjú formájában, majd a kérdőív során kapott eredményeket számszerűsítve, színes diagramok segítségével mutattam be a lehető legjobb áttekinthetőség kedvéért. Végezetül a kapott eredményeket összesítve, analizálva, és a vizsgált területet megértve határoztam meg ennek megfelelően stratégiai javaslatokat a vállalkozás számára, amelyek használatával pozitív változást érhetnének el.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | covid, kis- és mikrovállalkozások, marketing, vállalkozás marketingstratégiája, vendéglátóegység |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 21. 15:02 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 21. 15:55 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/35494 |
Actions (login required)
Tétel nézet |