Az online értékesítés hatása a gazdaságra és három generáció online vásárlási szokásai

Nagy Nóra (2021) Az online értékesítés hatása a gazdaságra és három generáció online vásárlási szokásai. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_K49GG7_Nagy Nóra.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat_K49GG7_Nagy Nóra.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of Nagy Nóra_Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf] PDF
Nagy Nóra_Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (547kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témája az online kereskedelem, amely  egyre jobban elterjedt napjainkban. Az online értékesít kereskedelmét mutatom be aktuális adatokkal, hogy a gazdaságra milyen hatással van. A legkeretesebb termékkategóriák változásait írom le, amelyek a fogyasztók igényei miatt változtak, így a 2018-as és a 2020-as adatokat hasonlítom össze a dolgozatomban. Továbbá a Covid 19 vírus hatása miatt az online kereskedelmen számos változás történt, amelynek kapcsán újításokat vezettek be, amelyeket részletesen bemutatok. Az e-kereskedelem logisztikáját és a kereskedelemre vonatkozó jogszabályokat mutatom be. A legnépszerűbb külföldi és hazai online webshopokat is felsorolom, amelyek  ismertek a hazai fogyasztók számára. Az egyik fejezetemben egy online webshopot elemzek, amely az eMAg.hu, amely Tv és rádió reklámokból, illetve plakátokról is ismert az emberek számára. Az elemzést során SEO weblap elemzés szempontjai szerint végzem el, majd összehasonlítást végzek egy másik weboldallal, amely az Alza.hu. Az utolsó fejezetben a kérdőívemet elemzem, amely az X,Y és Z generáció online vásárlási szokásairól szól. Az internet használatra is több kérdés vonatkozik, hogy a generációk szerint hogyan oszlik meg, illetve a vásárlás során milyen külső tényezők befolyásolják a korosztályokat online vásárlás során.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kopcsay László
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Külső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus vásárlás - online vásárlás, gazdaság, online értékesítés, online marketing, online piackutatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 21. 13:56
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 14:15
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/35149

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet