Online marketing szerepe új márka bevezetésénél

Szőke Rebeka (2020) Online marketing szerepe új márka bevezetésénél. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of 2020.12.15.SZAKDOLGOZAT.pdf]
Előnézet
PDF
2020.12.15.SZAKDOLGOZAT.pdf

Download (4MB) | Előnézet
[thumbnail of 2020.12.16..pdf] PDF
2020.12.16..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (395kB)
[thumbnail of BA_TO_Szőke_Rebeka_FQGD4H.pdf]
Előnézet
PDF
BA_TO_Szőke_Rebeka_FQGD4H.pdf

Download (335kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Összegzésképpen arra jutottam, hogy az internet forradalma az emberek közti kommunikációt és a marketinget gyökeresen megváltoztatta és átalakította. A szakirodalmi kutatás megerősítette azt a felvetésem, miszerint a közösségi oldalak teret nyertek az emberek mindennapi életében. A reklámok ereje is robbanás szerűen növekedett az influenszer fogalom megjelenésével karöltve. A kommunikáció egyre inkább digitalizálódik, és az eddigi egyirányú marketinget lassan teljesen felváltja a kétirányúság, és az igény, a valós idejű reakcióra. A vállalatoknak fel kell ismerni ezeket az igényeket és aktívan részt venni a közösségi média életében, hiszen így tudja legjobban megismertetni az értékesíteni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, így tudnak legegyszerűbben kapcsolatot teremteni a fogyasztókkal, ez egy teljesen új és korszerű lehetőség az üzleti kommunikáció megvalósítására. A vállalkozások és brandek vitatkozni és beszélgetni tudnak a fogyasztókkal különböző közösségi oldalakon, tehát a kölcsönös párbeszédben rejtőzik a jövője a marketingnek. Esély nyílik arra, hogy ne a vásárlókhoz, hanem a vásárlókkal beszéljenek a cégek, ezáltal maga a reklám is sokkal hatásosabb lesz. Ehhez azonban előre megalapozott, kidolgozott marketing stratégia szükséges, a vállalatnak, illetve márkának tudnia kell mi a terve és a célja, hiszen ennek megfelelően kell kialakítania a kommunikácót. Kutatásaim alapján valószínűnek tartom, hogy pár év elteltével a gyors digitalizálódásnak és innovációnak hatására a marketing mix természetes részévé fog válni a közösségi média. Szakdolgozatomban bemutattam szakirodalmi kutatással az online marketing fogalmát, szerepét a közösségi médiában és az emberek hétköznapjaiban egyaránt, továbbá a jövőbeli céljaimhoz kapcsolódó témák, mint a vállalkozás és brand építés, alaposan utána néztem. Ezen elméleti információk alapján tisztább képet kaptam a terveim megvalósításáról. A kérdőíves kutatásommal pedi kiderült számomra, hogy nem csak a 13-35, hanem a 40+-os és 50+os korosztály is aktívan tagja a social médiának és nyitottak a modern technika adta lehetőségekre. A kapott eredményeket kiértékelve látható, hogy valóban az Instagram áll az élen minden vizsgált korosztályban, mint közösségi média és reklámfelület. Az érdeklődés kezdetét vette, jelentős szereppel és befolyással bírnak a közösségi média felületek a felhasználók mindennapjaiban. Az online rendelés is egyre népszerűbbé válik, főként a jelenlegi vírushelyzetben nőtt meg az online rendelés szerepe és ennek hatására a legtöbb vállalat rákényszerül az online jelenlét fejlesztésére és növelésére, illetve a webshopok kialakítására és terjesztésére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Takács Kitti
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Zsigmond-Heinczinger Száva
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: egyéni vállalkozás - egyéni vállalkozó, közösségi média, marketingstratégiák, márkaépítés, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:01
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:01
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/29596 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/29596

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet