Marketingkommunikációs eszközök a memetika világában

Karancsi Viktória (2021) Marketingkommunikációs eszközök a memetika világában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Karancsi Viktória_D5J0SK.pdf]
Előnézet
PDF
Karancsi Viktória_D5J0SK.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat-szakdolgozat-nyilvanossa-tetelerol_2020.pdf] PDF
Nyilatkozat-szakdolgozat-nyilvanossa-tetelerol_2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (257kB)
[thumbnail of BA_TO_Karancsi_Viktória_D5J0SK.pdf]
Előnézet
PDF
BA_TO_Karancsi_Viktória_D5J0SK.pdf

Download (309kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a marketingkommunikációs eszközök vizsgálata, mely témában előtérbe kerül a mémkultúra, mint fogyasztói, s mint vállalati szempontból. Első körben szakirodalmi kutatásom rövid áttekintését szeretném ismertetni. Dolgozatom elkészítése előtt számos szakirodalmi könyvet és folyóiratot olvastam el a témával kapcsolatban. A szakirodalmi áttekintéssel kezdtem a dolgozatom írását, melyben egy rövid történelmi áttekintés a reklámok megalakulásának történetéről, majd a téma elengedhetetlen fogalmainak a bemutatása olvasható. Részletesen kidolgoztam a kommunikáció témakört marketing szempontból, majd az online szájreklámokat követi a dolgozat fő témája a mémelmélet. Fontosnak tartottam a memetika témafeldolgozás előtt a mémek részletes bemutatását a marketingkommunikáció szempontjából, így aki laikusként olvassa dolgozatom is könnyen meg tudja érteni a kutatásom céljait.   Kutatási célom, hogy olyan információkat gyűjtsek, amely révén pontos ismeretekhez juthatok, hogy milyen lehetőségei vannak a hazai kis- és középvállalatoknak, illetve nagy vállalatoknak, hogy a felhasználók által létrehozott internetes tartalmakat és azok terjedését alkalmazzák a cégek marketingkommunikációs céljaira. Kutatási kérdéseim, melyekre a dolgozat során kerestem a válaszokat: 1. Mi a véleménye a felhasználóknak a mémekről általánosságban? 2. Milyen egy jó mém a felhasználók szemszögéből? 3. Hogyan támogathatja egy marketingkommunikációs kampány sikerességét a mémek alkalmazása? 4. Milyen lehetőségei vannak a vállalatoknak, a róluk formált véleményeket marketingkommunikációs célokra felhasználni?   Kutatásom során szekunder és primer kutatást is végeztem. Szakirodalmi könyvek, tudományos folyóiratok feldolgozásával és egy internetes kérdőíven keresztüli kutatás segítségével készítettem el dolgozatomat. A kitöltés során a mai fiatalokat céloztam meg elsősorban, akiknek a mindennapjaik során természetes a rendszeres közösségi média felületek látogatása. A kérdőív során felmértem, internetezési szokásaikat mind idő, eszköz és minőség tekintetében. Megvizsgáltam a mémekhez való viszonyulásukat és az ebben rejlő lehetőségeket.  A válaszok kiértékelése után összefogó képet kaptam a mémekkel kapcsolatos kérdéseimre. Négy hazai vállalati példán keresztül bemutatásra kerül, hogyan lehet megfelelő marketing eszköz a mémek használata. Mindegyik vállalat esetében bemutattam egy-egy mémet marketing kampányukból, melyeket elemeztem is, megjelenítés, felismerhetőség és célcsoport szempontból.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Babanics Irisz
Külső
óraadó tanár, Menedzsment Tanszék, PSZK
Dr. Németh Szilárd
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: internet, közösségimédia, marketing, marketingkommunikáció, memetika
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:48
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:48
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/29122 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/29122

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet