Az nfl marketingstraégiájának, gazdasági működésének és egy potenciális londoni csapat lehetőségének vizsgálata

Demeter Alex (2021) Az nfl marketingstraégiájának, gazdasági működésének és egy potenciális londoni csapat lehetőségének vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Demeter Alex Szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Demeter Alex Szakdolgozat.pdf

Download (992kB) | Előnézet
[thumbnail of Szakdolgozat státusza Demeter Alex.pdf] PDF
Szakdolgozat státusza Demeter Alex.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (105kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat az NFL marketingstratégiájáról, gazdasági felépítéséről és egy esetleges londoni franchise lehetőségéről értekezik. Bemutatásra kerül az NFL teljes egészében.. A liga története is bemuatatásra kerül egészen az amerikai foci alapjainak lefektetésétől. A liga szervezeti felépítéséről egy hosszabb fejezet értekezik, ahol bemutatásra kerül Roger Goodell személye és munkássága. Elemzésre kerül nek a liga nézettségi adatai, a mérkőzések látogatottsága, illetve egy SWOT elemzésen keresztül a dolgozattal mélyebb betekintést kaphatunk abba, hogy miért képes az NFL világszerte hatalmas nézettséget generálni A liga marketingtratégiája a 7P-n keresztül kerül bemutatásra, kezdetben a klasszikus 4P(product,price,place,promotion) ismertetése zajlik majd kezdetét veszi a +3P (people, physical evidence, process) szemléltetése is. A szakdolgozat megvizsgálja annak lehetőségét, hogy milyen lehetőségei vannak a ligának egy külföldi franchise létesítésére, milyen nehézségek merülhetnek fel a folyamat során, illetve, hogy eddig milyen próbálkozások voltak a liga részéről arra, hogy növelje a népszerűségét az Egyesült Államokon kívüli emberek körében. A dolgozatot kvalitatív és kvanitatív kutatás zárja le. Kvalitatív kutatás során 2 sporthoz közeli személy fejti ki véleményét a marketingstratégia és a londoni franchise ötlete kapcsán, illetve egy olyan sportújságíró aki a sportot nem ismeri, csupán az Európában nagy népszerűségnek örvendő sportokban jártas. A kvanitatív kutatás során egyesült királyságbeli rajongók fejtik ki a véleményüket fogyasztási szokásaikról, illetve tetszésüket vagy nem tetszésüket fejezik ki a potenciális franchisezzal kapcsolatban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Szabó Zoltán
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Dr. Törzsök Éva
Külső
óraadó tanár; Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói szokások, London, marketingstratégiák, NFL, terjeszkedés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:03
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:38
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/28804

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet