A COVID-19 pandémia mögötti digitális marketing és gazdasági hatásai

Hanyecz Gergő László (2021) A COVID-19 pandémia mögötti digitális marketing és gazdasági hatásai. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_HanyeczGergőLászló.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat_HanyeczGergőLászló.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2020.pdf] PDF
nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (318kB)

Absztrakt (kivonat)

Bevezetés A koronavírus eddig talán sosem látott mértékben befolyásolja a modern világot. Nemhiába készült a világban oly sok film, regény, tanulmány, aminek a központjában egy vírus volt, ami sok esetben az emberi „hanyag” magatartás végeredménye volt, több esetben tervezett, melynek a célja részben a szelekció volt. De minden fantázia, előre gondolkodás az emberiség önmagára irányuló, önpusztító hatását domborította ki. Azonban az sem véletlen, hogy sok elgondolásban a vírus, az egyfajta „védekező fegyver” volt, amely még egy talán annál is nagyobb veszélyhelyzet elkerülése érdekében lett mesterségesen létrehozva. A karantén helyzet, az annak gazdaságra való hatása és az elszigeteltség elleni ellenszer minden esetben a média, és a (digitális) marketing szerepének a növelése volt. Pár éve ilyen fantázia irodalom olvasásakor nem gondoltuk sokan, hogy ilyen hamar bekövetkezhet, de ez csak azok fejében volt így, akik a globalizáció hatásait nem ismerték fel.  A globális bizonytalanság és a karantén korlátozások érzékenyen érintik, nemcsak a lakosságot, de a gazdasági szereplőket is egyaránt. A vállalkozások és a gazdasági szereplők az elkövetkezendő időszakban komoly próbatétel elé néznek, melyet már most is tapasztalhatnak. Ahhoz, hogy sikeresen vegyük a válsággal járó kihívásokat, a gazdaság meghatározó irányítóinak gondolkodásában, és az eddig megszokott gazdasági stratégiáknak is át kell alakulniuk, „kaméleon” módjára kell reagálniuk a túlélés és a sikeresség érdekében. A rendelkezésre álló eszköztárakból az egyik legfontosabb módszer, egy jó, az eddigieken túlmenő marketing stratégia kialakítása. Ahogy a reklámszakmában elterjedt mondás is tartja: „Ha minden jól megy, nem árt hirdetnünk. Azonban, ha rosszra fordulnak a dolgok, muszáj reklámoznunk.” A félelem és a rettegés, ami az emberekbe költözött az egész világon a járvány okán, részben a média miatt alakult ki. Szakdolgozatom célja az lesz, hogy kiderítsem, ennyire súlyos-e a helyzet, mind társadalmi, mind pedig gazdasági szempontból, vagy az egész csak a média és közösségi marketing klikkvadász kampánya. Emellett a digitális marketing átalakulása ezen időszak alatt, és hogy vajon az e- kereskedelemre milyen hatással lesz mind ez?

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Eszes István
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
Hanyecz László
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ágazatok, gazdasági átalakulás, gazdasági válság, marketing, vírusok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:03
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 11:38
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/28800

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet