Az influenszerek szerepe a közösségi médiában és a Deichmann marketingkommunikációjában

Lacza Ágnes (2020) Az influenszerek szerepe a közösségi médiában és a Deichmann marketingkommunikációjában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Az influenszerek szerepe a közösségi médiában és a Deichmann marketingkommunikációjában.pdf]
Előnézet
PDF
Az influenszerek szerepe a közösségi médiában és a Deichmann marketingkommunikációjában.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Lacza_Ágnes_nyilatkozat.pdf] PDF
Lacza_Ágnes_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (391kB)

Absztrakt (kivonat)

Manapság, a közösségi média platformok népszerűsége jelentősen megnövekedett külföldön és Magyarország területén egyaránt. Az emberek átlagosan 3,8 órát töltenek internetezéssel naponta. A Facebook, mely a világ legnépszerűbb közösségi média platformja, több, mint 2,6 milliárd havi aktív felhasználóval rendelkezik, így nem is kérdés, hogy a különböző márkák hol tudják a leginkább elérni a potenciális fogyasztóikat. A közösségi média felületeken való reklámozás, a vállalatok marketingkommunikációjának szerves részét képzi. Ezek a platformok információ átadására is nagyszerűen alkalmazhatóak. Szakdolgozatomban bemutatom a közösségi média jelentőségét, majd a legnépszerűbb és legismertebb platformokat részletezem. Kitérek arra, hogy melyek hódítanak leginkább Magyarországon és melyek azok, amik inkább csak külföldön használatosak. Ismertetem a közösségi média platformok által nyújtott reklámozási lehetőségeket a Facebook és az Instagram felületein. Illetve hogyan és mikor érdemes reklámozni egy terméket a közösségi médiában. Bemutatom a legnépszerűbb hazai és nemzetközi influenszereket, illetve részletezem a különböző típusokat. Ezután kitérek arra, hogy pontosan mit csinálnak, hogyan érik el követőiket. Majd a Deichmann Cipőkereskedelmi Kft. közösségi médiáját vizsgálom meg. Válaszokat keresek, arra hogy mennyire tartják fontosnak az emberek, hogy egy cég termékeit influenszerek reklámozzák, vagy influenszerek által kerüljenek be a köztudatba. Hogyan befolyásolja őket az, ha egy influenszer által kedvezményesen jutnak hozzá egy adott termékhez. Melyek azok a magyar befolyásolók, akikről pozitívan vélekednek és melyek azok, akiket kevésbé kedvelnek. Primer kutatásom segítségével válaszokat kapok arra, hogy az emberek mennyire kedvelik a Deichmann-t, illetve tudják-e, hogy milyen influenszerekkel dolgozik együtt. Ezenkívül kíváncsi vagyok, hogy fontosnak tartják-e a márkák együttműködését az influenszerekkel. Úgy gondolom, hogy a kutatásom segítségével sikerült rávilágítani arra, hogy miként vélekednek az emberek az influenszerekről és munkásságukról. Az eredmények megdöbbentőek voltak számomra, viszont ennek köszönhetően új nézőpontokkal gazdagodott tudásom. A dolgozatom megírása során felhasznált szakirodalom segítségével közelebbről megismerkedhettem az influenszer marketing világával és számos előnyeivel. A témaválasztásnál fontosnak tartottam, hogy olyan témában írjam meg a szakdolgozatomat, amely abszolút közel áll hozzám. Tudtam azt, hogy az influenszer marketing használata megosztó véleményeket fog eredményezni, ezért kutatásom segítségével próbáltam válaszokat keresni arra, hogy mégis milyen hatással vannak az influenszerek a társadalomra. A sok negatívum mellett természetesen pozitív gondolatok is megjelentek, melynek nagyon örültem, hiszen tisztában vagyok azzal, hogy a vállalatok szempontjából egy remekül működő és hatékony reklámozási forma az influenszer marketing. Biztos vagyok abban, hogy azok az emberek, akik negatív gondolatokat társítanak a véleményvezérekhez, ugyanúgy hatással vannak rájuk is az influenszerek, csak nem akarják elismerni azt, hogy őket is befolyásolni tudja egy „híres” személy. Valószínűleg felfedezhető egyfajta irigység is, ami arra ösztönzi a társadalmat, hogy szidják az influenszereket, de eközben ezek az emberek is befolyásolt személyekké válnak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Harsányi Dávid
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai docens, Marketing Tanszék, KKK
Herr Mónika
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Deichmann, Social Média, facebook, influenszer, közösségi média, marketingkommunikáció, márka, stratégia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Nov. 29. 19:46
Utolsó módosítás: 2020. Nov. 29. 19:46
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27409

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet