Tóth Georgina (2015) Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány számviteli sajátosságai a mikrohitelezés elszámolásának tükrében. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
Tóth_Georgina.pdf Download (2MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom fő felvetését a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítványnál töltött gyakorlatom keretében a GOP pályázatban elszámolandó és könyvelendő hitelek kiközvetítése és visszafolyt törlesztőrészletek adták. A könyveléssel töltött órák folyamán felvetődött bennem ennek a miértje. Hitelekkel eddig bankokkal kapcsolatban találkoztam, érdekes volt látnom, hogy egy alapítvány foglalkozik ezzel. Csakhogy ezen hitelek kedvezményesek, az EU támogatja őket, bizonyos feltételekkel. A legfőbb feltétel maga a kölcsönt felvevő adottsága, mely szerint kis- és középvállalkozásnak, vagy KKV-nak hívják őket. Kik ők? Miért van erre szükségük? Mi ennek a története? Erre adok választ rögtön a bevezető után a második fejezetben, sőt, tovább is árnyalom mibenlétüket, és azt, hogyan támogatja, vagy hogyan támogatta őket ez a bizonyos Unió, programjai keretébe helyezem ezeket a támogatásokat. Ezután rátérek ennek a szabályozására, hiszen vannak így is bőven szabályok alól kibúvók, a támogatás nyújtó, pénzek kezelőjének pedig az a feladata, hogy az általa elképzelt célok megvalósuljanak. Részletezem ezeket a szabályozásokat, pontosabban, hogy mik azok a prioritások, amelyeket külön bejelentés nélkül támogat az általa folyósított keretből. A legfontosabb maga az arány, melyet a költségekből ellentételez, rátérek a költségekre is, amiket a célokon belül támogat, illetve egyáltalán, mi az, amit nem, vagy nem ezek között a keretek között segít. Külön kitérek az addig regionális támogatások kifejtése mellett a kockázatfinanszírozásra, hiszen ezen kisvállalkozások működése, így támogatása is kockázatos, ahogy a jellemzésükben leírtam. Éppen ezért külön, szigorúbb a megfeleltetési politikájuk. A fentiekből látszik, hogy ezek a mikrohitelek elég széles szabályozási, megfeleltetési igényeknek felelnek meg nap, mint nap. Mindezt egy nem gazdasági célú szervezet hajtja végre, ahol a munkatársak is szívükön viselik ezeknek a vállalkozásoknak a sorsát. Természetesen az alapítvány dolgozóit is szabályok kötik. A ZMVA-nak elsősorban meg kell felelnie a magyar viszonyok közt, mint alapítvány, ezen felül, mint közvetítők, Uniós szabályozás alá is esnek. Ennek az összehangolását szeretném leírni a soron következő fejezetben. Kitérek az alapítványra vonatkozó szabályozásokra, mint magyar közegben helytálló entitás, illetve a hitelekkel kapcsolatos szerződésnek megfelelő, közvetítőre vonatkozó megkötésekre. Befejezésül megköszön a szíves figyelmet, és csodálattal adózom ennek a kialakult rendszernek, mely több szálon is megfelel az indokolt, szigorú rendszernek. Mégis olajozottan folyik a munka, és helytállnak a mindennapokban, és az ellenőrzésekkor is. Reményemet szeretném kifejezni a támogatások további, gyümölcsöző eredményekkel járó elosztásában, kihelyezésében és felosztásában.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Közszolgálati Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | mirkohitel, alapítvány - közalapítvány, EU támogatás - EU pályázat, operatív program, Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP, NFT II. részprogram), 651/2014 EK rendelet, vállalkozásfejlesztés, Zala megye |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Góczán Judit |
Rekord készítés dátuma: | 2015. Jan. 06. 10:42 |
Utolsó módosítás: | 2015. Szep. 04. 10:59 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/1670 |
Actions (login required)
Tétel nézet |