Robotokra hangolva a szolgáltató szektorban

Gömböcz Zoltán (2017) Robotokra hangolva a szolgáltató szektorban. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of gömböcz_zoltán_2017jún_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
gömböcz_zoltán_2017jún_publikus.pdf

Download (2MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A záródolgozatom a mesterséges intelligencia (MI) és ennek érzékelhető megjelenése, a robotok szolgáltató szektorban való előre törésének vizsgálatát és elemzését tűzte ki célul. Napjainkban érzékelhetjük egyrészt a szolgáltató szektor súlyának növekedését, s ezzel párhuzamosan egy szupergyors technikai fejlődést és változást is. A technológiák évről évre intelligensebbek lesznek és lényegesen átalakítják életünket. A World Robotics Federation(WRF) statisztikái szerint a 2015-ben az ipari robotok eladása felülmúlta a 240 ezret. Napról napra olvashatunk és hallhatunk arról, hogy a robotok folyamatosan megjelennek a különböző szolgáltatási területeken is. A dolgozatom elméleti részében bemutattam a főbb trendeket és a meghatározó háttértényezőket, majd rendszereztem a robotokat, s egy kis történeti áttekintéssel vezettem el az olvasót napjaink világába, az új ipari forradalom, az Ipar 4.0 előzményeit tárgyalva. A kutató munkám gyakorlati blokkjában egyrészt példákat sorakoztatok fel arra, hogy milyen szolgáltatási területeken találkozhattunk az elmúlt évek tizedben a robottechnikával. Másrészt primer kutatás keretében kerestem választ arra, hogy mennyire tudják elképzelni az emberek a robotokat a szolgáltató szektorban, segítségként tekintenek rájuk vagy éppen ellenségként. Tudjuk-e vajon a bizalmunkba fogadni őket? Melyek a hazai fogyasztók aggályai a robotokkal kapcsolatban? Igyekeztem tehát azonosítani a fogyasztók által észlelt kockázatokat is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Pénzügy és számvitel

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr Gubán Miklós
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai tanár

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: robotok, Szolgáltatás, szolgáltatószektor, érzelmi dimenziók, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat
Felhasználói azonosító szám (ID): Szabó G. Tibor
Rekord készítés dátuma: 2017. Jún. 13. 18:48
Utolsó módosítás: 2017. Jún. 13. 18:48
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/12622

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet