Az online marketing világa – alkalmazásának lehetőségei

Kártyás Krisztina (2017) Az online marketing világa – alkalmazásának lehetőségei. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of kártyás_krisztina_2017jan_titkos.pdf] PDF
kártyás_krisztina_2017jan_titkos.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2100.

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom megírásában alapvetően a marketing téma inspirált. Főiskolai tanulmányaim során a legizgalmasabb tantárggyá vált számomra, így nem is volt kérdés, hogy ilyen témájú dolgozatot szeretnék írni. A tantárgy keretein belül megismerkedtem többek között a marketing legfontosabb folyamataival, a marketingtervezés és stratégiaalkotás fortélyaival, a marketingkommunikációval és eszköztárával. A megismert témakörök közül leginkább mégis a marketingkommunikáció és eszköztára keltette fel az érdeklődésem, ezen belül is az online marketing és annak mix elemei. A témám nagyon aktuálisnak tekinthető, hiszen a virtuális megjelenés a mindennapi életben egyre nagyobb szerepet tölt be mind a hétköznapi emberek, mind pedig az üzleti vállalkozások életében. A cégek számára a hagyományos marketing tevékenység mellett elengedhetetlen terület az online marketing. Az internet adta lehetőségek komoly változásokat hoztak a marketing területén. Sokak szerint a web 3.0 ideje hamarosan lejár, és a web 4.0-ról, vagy az intelligens webről fogunk beszélni. Szakdolgozatom célja az volt, hogy bemutassam az online marketing dinamikus fejlődését, alkalmazásának lehetőségeit, eszközeit. Az állandó technológiai újításoknak köszönhetően szinte naponta jelennek meg újabb és újabb eszközök. A dolgozatom elején kitekintettem a marketing fejlődésének szakaszaira, ismertettem a marketingmix elemeit a szolgáltatások tekintetében. Az online marketing tevékenység elterjedését az internet dinamikus fejlődésének, különösképp a webkettes szolgáltatásoknak köszönheti. A klasszikus ATL marketing eszközök közül az online marketing eszközrendszerének egyre nagyobb a szerepük a digitalizációnak köszönhetően. A reklámköltéseken egyértelműen megfigyelhető, hogy az online megjelenésre egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a vállalatok. Az online marketing esetében kétoldalú kommunikáció valósul meg, így az üzenet befogadójának azonnali visszacsatolásra van lehetősége, tehát a felhasználók számára több lehetőséget biztosít, mint az egyirányú információcsere. Továbbá szakdolgozatomban bemutattam a legfontosabb online marketingkommunikációs eszközöket. Lehetőség van webalapú hirdetési eszközök (weboldal, display hirdetés, videó) és e-mail alapú hirdetési eszközök (elektronikus direkt levél, hírlevelek, hirdetések e-mailben) igénybe vételére. A keresőmarketing segítségével lehetőség nyílik a keresőkből érkező látogatók számának növelésére a weboldalakon. További fontos eszköz a mobilmarketing és a közösségi média marketing. Megállapítható, hogy a vállalatok számára rengeteg megjelenési mód áll rendelkezésre a virtuális térben való részvételre és a kapcsolat felvételére a fogyasztókkal. Az online marketing témához kapcsolódó elméleti hátteret a szekunder kutatásom során szükséges mértékben kifejtettem. Ezt követően egy saját primer kutatást végeztem a szakmai gyakorlati helyemen. Kíváncsi voltam arra, hogy a Mondo Nyelviskola és Felnőttképzési Központ ügyfelei mennyire vannak megelégedve a vállalkozás kínálta online szolgáltatásokkal, illetve arra is, hogy egy kisvállalkozásnak milyen lehetőségei lennének az online megjelenésre, amelyekre az ügyfelek is igényt tartanának. A primer kutatásomat online kérdőíves felméréssel bonyolítottam le. A kérdőív eredményeiből sikerült következtetéseket levonnom, amelyekből kiderült, hogy a Mondo Nyelviskolának az online szolgáltatásain javítania kell. A hallgatók által felvetett javaslatok alapján a weboldalt és a Facebook oldalt naprakész, friss információkkal kell folyamatosan ellátni. Megfogalmazódott rengeteg igény is, amelyeket szívesen alkalmaznának a hallgatók a nyelvtanulás megkönnyítése érdekében. Ha a vállalkozás képes lesz a gyakorlatba átültetni ezeket a javaslatokat, akkor sikerül javítania a szolgáltatási színvonalon, és ezáltal növelheti a lojális ügyfelei számát, akik előszeretettel fogják ajánlani ismerőseiknek, barátaiknak a nyelviskolát. Bízom benne, hogy dolgozatom megírásával és a kutatásom eredményeivel sikerült hozzájárulnom a Mondo Nyelviskola és Felnőttképzési Központ online marketing tevékenységének javításához.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: marketing - értékesítés, online marketing, keresőoptimalizálás, mobilmarketing, közösségi média - szociális média, Mondo Nyelviskola és Felnőttképzési Központ (Szombathely), Szombathely (Vas)
Felhasználói azonosító szám (ID): Szabó G. Tibor
Rekord készítés dátuma: 2017. Jan. 05. 08:37
Utolsó módosítás: 2017. Jan. 05. 08:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet