Changing channels in the automotive industry: a research study on Nissan's new retail concept

Adriány Dalma (2014) Changing channels in the automotive industry: a research study on Nissan's new retail concept. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel)

Download (686kB)
[thumbnail of HivatalosBejegyzes.pdf] PDF
HivatalosBejegyzes.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel)

Download (184kB)

Absztrakt (kivonat)

The internet, the social media and the technological developments challenge the retail market to develop new marketing structures in order to stay competitive. The situation is no different in the automotive industry either. Nissan is one of those global manufacturers who are taking the lead in setting new trends not only in developing new products but also in reacting to the changing consumer behaviour. Besides the online presence, the company is implementing a change in the retail environment, called the New Retail Concept. In my dissertation give a general overview of the new tendencies in automotive selling and investigate whether the New Retail Concept is the right direction to go for an automotive manufacturer in this region.

Magyar cím

Változó disztribúciós csatornák az autóiparban a Nissan új kiskereskedelmi koncepciójának tükrében

Angol cím

Changing Channels in the Automotive Industry: A Research Study on Nissan's New Retail Concept

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás (angol nyelvű)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Autóipar, Nissan
Felhasználói azonosító szám (ID): Turányi Nóra
Rekord készítés dátuma: 2015. Már. 05. 12:17
Utolsó módosítás: 2015. Aug. 06. 09:18

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet