Petró Panna Júlia (2014) A mémek és jelentőségük az imázsváltozásban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Petro Panna Julia.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (911kB) |
Absztrakt (kivonat)
A tömegmédiumok megjelenése óta tudjuk, hogy egy újszerű ötlet, egy találó mondat és egy vonzó kép könnyen eladhat bármilyen terméket vagy szolgáltatást emberek tízezreinek. A 20. század végéig azt hittük, a marketing tudománya lépést tud tartani a piac és a fogyasztói szokások fejlődésével. Az ezredforduló fiatal fogyasztói (millenials) és legkedveltebb információs csatornájuk, az internet azonban az irányítást átvenni látszik a kommunikációs szakemberek felett. Az ingerekkel telített 21- századi világban, melyben a márkák jelentős része már nem tud olyan termékelőnyt kínálni, amellyel versenytársa ne jelenne meg csupán hónapokkal később, a fejlett országok társadalmai reklámkerülőkké váltak, s világossá vált, hogy a megszokott marketingkommunikációs módszerekkel már nem lehet eljutni hozzájuk. Mivel lehet képes egy márka hatni rájuk? Hogyan érjünk el érdeklődést, s ami még jobb, bevonódást, sőt, adaptációt? A világháló egészen új módszereket tanított nekünk, s előtérbe került egy olyan jelenség, amely tulajdonképpen mindig is létezett az emberi közösségekben. Ez a jelenség nem más, mint a mémek terjedése. Az utóbbi években ezen a vírusszerű terjedési mechanizmuson alapuló kampányok óriási, néha egészen irracionális méretű hatást értek el. Üzeneteik a világ szinte minden tájára eljutottak, aránytalanul kis, vagy 0 médiaköltés árán. Ezek azok a kampányok, amelyekre az ezredfordulón vásárlóerőt szerző fogyasztó felfigyel és amelyek képesek attitűdváltozást elérni. Ezeket a megszeretett, érdekesnek talált tartalmakat ezután továbbadva újfajta, közösségi módon terjesztik egy márka vagy ügy hírét. Különleges esetben akár egy országét is. Az utóbbi két évet Kolumbiában töltve megfigyeltem, hogy az ország egy olyan problémától szenved, amelyért részben a régmúlt eseményeit rosszul súlyozva közvetítő média a felelős, s amelyet talán kommunikációs megoldásokkal meg lehetne szűntetni. Az ország megítélése évtizedekkel a drogkartellek visszaszorulása után is ezen alapszik a világ közvéleményében. Kolumbia imázsproblémája másfelől annak tulajdonítható, hogy a távol eső kontinensekhez meglehetősen kevés információ jut el az országról, s így az átlagos turistában fel sem merül, hogy Kolumbiára, mint a tipikus turistacélpontok egyik vonzó aternatívájaként tekintsen. Így tehát a feladat a nagyobb publicitás elérése, s a megfelelő pillanatban egy megújult, biztonságos és szeretnivaló ország képének közvetítése. 2014 júniusában elérkezett ez a pillanat. A FIFA által megrendezett labdarúgó-világbajnokságra – 16 év után először – kijutott a kolumbiai nemzeti válogatott, és sokak számára meglepetést okozva, bravúros teljesítménnyel izgalomban tartotta az egész világot. Egy hónapon keresztül szerte a világon a véleményvezérek gondolatai a futballtornán és a résztvevő országokon jártak. A média és az internet „polgárai” minden érdekes megnyilvánulásból tartalmat gyártottak, melyet számtalan módon körbejártak. Vajon ideális terep-e ez egy új, nemzetközi, friss és világos üzenetű országimázs kampány elindítására? Megérett-e az idő egy futballsikerekkel is operáló, attitűdváltoztató kommunikációra? Lehetséges-e a saját malmunkra hajtani egy aktuális, rendkívül gyorsan változó trendet, és segítségével vírust létrehozni? És mindezt napok, hetek leforgása alatt? Ezekre a kérdésekre keresem szakdolgozatomban a választ.
Magyar cím
A mémek és jelentőségük az imázsváltozásban
Angol cím
Memes and their importance in the change of the image
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Marketing Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Mém, Labdarúgó világbajnokság, Kolumbia, Országimázs |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Hegedűsné Orbán Éva |
Rekord készítés dátuma: | 2015. Már. 05. 12:17 |
Utolsó módosítás: | 2015. Nov. 23. 11:10 |
Actions (login required)
Tétel nézet |