„Acélvárosból-Kultúrközpont”, avagy Miskolc imázsának változása és turisztikai fejlődésének bemutatása a különböző rendezvények és az elmúlt években történt turisztikai fejlesztések tükrében

Godó Fanni (2016) „Acélvárosból-Kultúrközpont”, avagy Miskolc imázsának változása és turisztikai fejlődésének bemutatása a különböző rendezvények és az elmúlt években történt turisztikai fejlesztések tükrében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of „Acélvárosból-Kultúrközpont%22.pdf] PDF
„Acélvárosból-Kultúrközpont%22.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja,hogy a világhírű és országos népszerűséget szerzett fesztiválok (Bartók Plusz Operafesztivál, CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál, Miskolci Fonó Nemzetközi Folklór Fesztivál, Kocsonyafesztivál- Kocsonyafarsang stb.) , a kisebb rendezvények ( Diósgyőri Várjátékok , Gyárfesztivál, Miskolci Fröccsfesztivál stb. ) és a turisztikai fejlesztések , attrakciók ( Lovagi Tornák Tere, Lillafüredi Függőkert, Avalon Park , Szinva Terasz , Diósgyőri Vár felújítása stb. ) bemutatásával hozzájáruljak a város képének átformálásához , a hatvanas- hetvenes évek lehangoló emlékeinek eltörléséhez. Hipotézisek - A turisztikai fejlesztéseknek, valamint a fesztiváloknak , rendezvényeknek köszönhetően Miskolc megítélése, imázsa tényleg megváltozik. „ Acélvárosból- Kulturközpont” - Mindig egyre több a fesztiválok , események látogatottsága. Aki már fölfedezte az visszajön, aki még nem ,az megismerni jön. - Nem pusztán az ipar adhat csak munkát. Miskolcon egyre többen élnek a vendéglátásból turizmusból. - Aki néhány évtizeddel ezelőtt járt a városban, az ma visszatérve elégedett az itt tapasztaltakkal. A szakdolgozat felépítése: 1. fejezetben a kulturális turizmus értelmezése.A turizmus és kultúra összefüggései. A fesztiválok fogalma, értelmezése. A fesztiválok hatása a turizmusra. Turisztikai fejlesztések , beruházások hatása az idegenforgalomra, a finanszírozás kérdései. 2. fejezetben a fesztiválok, rendezvények és turisztikai fejlesztések egyenkénti bemutatása és történetük rövid leírása. 3. fejezet a kutatási eredményeim összegzése. 4. fejezetben a kutatási eredmények, szakirodalmak és személyes tapasztalataim alapján javaslatokat teszek a további fejlesztésekre.

Magyar cím

„Acélvárosból-Kultúrközpont”, avagy Miskolc imázsának változása és turisztikai fejlődésének bemutatása a különböző rendezvények és az elmúlt években történt turisztikai fejlesztések tükrében

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus - Vendéglátás BA

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Image, Miskolc, Fejlesztések, Fesztiválok, Kultúrközpont
Felhasználói azonosító szám (ID): Meleg Gizella
Rekord készítés dátuma: 2016. Dec. 06. 14:09
Utolsó módosítás: 2017. Jan. 25. 15:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet