Papp Zsófia (2016) Csehország, Olaszország, Magyarország; három golf klub marketing tevékenységének az összehasonlítása. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Papp Zsófia (IIFOHL) - SZAKDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szinopszis Budapesti Gazdasági Egyetem; Külkereskedelmi Kar; Marketing mesterszak Hallgató: Papp Zsófia (marketing mesterszak, levelező, 2016) Belső konzulens: Dr Szánthó Zsuzsanna Csehország, Olaszország, Magyarország; három golf klub marketing tevékenységének az összehasonlítása A témaválasztás fő indíttatása a személyes kapcsolat a sporttal, illetve országokkal. Azonban, a témaválasztás szakmai indíttatása a három ország közti golf fejlettségi szint különbsége volt. Ebből adódóan merült fel a kérdés, ha ekkora különbségek uralkodnak a golf sportban, vajon a klubok működése között is ilyen hatalmas eltérések vannak, főként a golf klubok marketing tevékenységére összpontosítva. Feltevésem innen adódott, hogy a golf klub marketing között mekkora és milyen különbségek lehetnek ezekben az országokban? Kutatásomhoz primer és szekunder kutatást használtam fel. A szekunder kutatásból főként háttér információkat nyerhetünk a sport marketingről általánosságban. A szakirodalmi háttér összegyűjtéséhez számos könyvet, illetve cikket vagy esettanulmányt használtam fel. A szekunder kutatásból kiderült, hogy a sport mennyire különbözik más szolgáltatások marketingjétől. A témámhoz úgy gondoltam, hogy primer kutatásként a legmegfelelőbb, illetve legfőbb információkat mélyinterjúk összeállításával nyerhetek. A mélyinterjúkon kívül statisztikai adatokat is gyűjtöttem és összehasonlítottam. Összesen 4 darab mélyinterjút állítottam össze. Egy mélyinterjú a golf klubok marketing felelősének, egy mélyinterjú a recepciósoknak, illetve az edzőknek szól, egy a golf klubtagjainak és egy a Magyar Golf Szövetség junior válogatott kapitányához. A mélyinterjúk kvalitatív kutatás eszközei. Elsőként egy adott ország golf klubját vizsgáltam meg az 5 mélyinterjú alapján, majd vontam következtetést. Ezt elvégeztem mind a három ország golf klubjára, majd összehasonlítottam a végeredményeket. A magyar szövetségi kapitánnyal végzett mélyinterjú célja az volt, hogy egy átfogóbb képet kapjak a magyar golf helyzetéről, a szövetség szerepéről és a szövetség marketing szerepéről. Kutatásomban először a három ország aktuális golfhelyzetéről írtam rövid összefoglalót, hogy átfogó képet kapjak. Ezután összegyűjtöttem néhány statisztikai adatot, melyek alátámasztják a kezdeti feltevésemet, a golf különbségeiről a három országban. Főként golf klubok, golfpályák és golfozók számának statisztikáival próbáltam meg szemléltetni a különbségeket. Majd röviden ismertettem a három kiválasztott golf klubot. Ezt követte a mélyinterjúk elemzése. A mélyinterjú válaszaiból kiderült, hogy a három golf klub hasonló marketing stratégiákat követ és nagyjából a marketing eszközök, tevékenységük is megegyezik. Ez alapján arra következtetek, hogy nem befolyásolja a klub marketing az országok közti különbséget. A három klub hasonló marketing eszközöket használ a megkérdezettek elmondása alapján. Azonban elmondható, hogy a leghatékonyabb mind a három klub mélyinterjúja alapján a hírlevél illetve a social media. Ezek az elsőszámú információforrások a tagok számára. Néhány kisebb feltűnő különbséget kiemeltem a klubok között. Kutatásom folyamán azt tapasztaltam, hogy a golf klubok igyekeznek mindent megtenni a golf népszerűsítéséhez és az új klubtagok beszerzéséhez. Azonban én azt gondolom, hogy a gyerekeknél a legegyszerűbb megszerettetni ezt a sportot. Így én a klub és a golf reklámozását az iskolákban kezdeném. A tornaórákba próbálnám meg becsempészni ennek a sportnak a kipróbálásának lehetőségét. Kedvezményes csomagokkal, illetve a gyermekek utaztatásával segíteném az iskola projectet. A gyerekeken keresztül pedig a szülőkhöz vezethet az út. A gyerekeken, kívül nagyobb hangsúlyt fektetnék a senior golfozók ösztönzésére. Hiszen az idősödő korosztálynak tökéleten megoldás a szabadidő hasznos és élvezetes eltöltésére. Mivel a sport nagyon egészséges egyben, séta a friss levegőn. Ráadásul a generációk, családok együtt tölthetik szabadidejüket élvezetesen, sporttal egybekötve. A golf egy remek sport minden korosztályban, ennek a hangsúlyozását szélesebb körben próbálnám elterjeszteni. Egyik klub sem említette a külföldi játékosok bevonzását. Véleményem szerint ez is nagyon fontos, hiszen a golf szorosan egybe van kötve a turizmussal, amit nagyon jól ki lehet használni. A golfozók egy jó, új, ismeretlen pályáért képesek nagyon sokat utazni. Így a külföldi marketing tevékenységek is rettentő fontosak és hatékonyak lehetnek. A kluboknak nincs egyszerű feladata, azonban bevallják, hogy van még fejleszteni való a marketing tevékenységükben. A golf nem csupán sport, hanem sokkal több annál. Számos előnyt nyújt az országnak, gazdaságnak, életszínvonal növelésének és családoknak is. Azt kívánom, hogy minél több embernek legyen lehetősége kipróbálni és élvezni ezt a különleges és gyönyörű sportot.
Magyar cím
Csehország, Olaszország, Magyarország; három golf klub marketing tevékenységének az összehasonlítása
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Marketing Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Golf, Marketingstratégia, Összehasonlító elemzés, Csehország, Olaszország, Magyarország |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Turányi Nóra |
Rekord készítés dátuma: | 2016. Dec. 03. 10:18 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 11:51 |
Actions (login required)
Tétel nézet |