A WEBÁRUHÁZAK FELHASZNÁLÓI FELÜLETÉNEK ÉS A HŰSÉGPROGRAMOK VÁSÁRLÁSRA GYAKOROLT HATÁSÁNAK ELEMZÉSE

Vigh Alexandra (2016) A WEBÁRUHÁZAK FELHASZNÁLÓI FELÜLETÉNEK ÉS A HŰSÉGPROGRAMOK VÁSÁRLÁSRA GYAKOROLT HATÁSÁNAK ELEMZÉSE. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of vigh_alexandra_szakdolgozat2.pdf] PDF
vigh_alexandra_szakdolgozat2.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026.

Download (10MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a webáruházak felhasználói felületének és a hűségprogramok vásárlási kedvre gyakorolt hatását elemeztem. A dolgozat első fő részében a téma aktualitását és a webáruházak jelentőségét vizsgáltam. Ehhez egy átfogó kutatás eredményeit ismertettem, hogy lássuk, igen fontos téma napjainkban a webáruházak térhódítása. A webshopok népszerűségét az állandó online jelenlét, a megváltozott életritmus is indokolja. Az online vásárlási szokásokkal kapcsolatos statisztikák segítségével kaptam egy átfogó képet az online vásárlással kapcsolatban. Ezt követően áttértem a webáruházak felhasználói felületével és a felhasználói élménnyel kapcsolatos tudnivalókra. Ebben a fejezetben a már korábban megszerzett ismereteimet összegeztem a felhasználói szempontból is jól használható weboldalakkal kapcsolatban. Mivel a webáruházak önmagukban is az értékesítés célját szolgálják, ezért ez a fejezet kiemelten fontos a témám szempontjából. A webshopok kialakításakor méltatlanul kevés figyelmet szentelnek az üzemeltetők arra, hogy a látogató komfortosan érezze magát. Sokan összetévesztik a szép webshopot a hatékony, értékesítést segítővel, pedig nem ugyanaz a kettő. Ezért is tartottam ezt a témát érdekesnek, hiszen alapvetésként kezeljük, hogy a szép, igényes webáruház egyenlő a sikeres webáruházzal. Pedig ahogy az a kutatásomból kiderül nem csak a külső számít. Az általános áttekintés után bemutattam azt a webáruházunkat, melynek fejlesztésében, kialakításában jelentősen közreműködtem. Mindenki elfogult a saját „gyermekével” szemben, de igyekeztem tárgyilagosan szemlélni a webáruházunkat és így bemutatni a mostani, jól működő oldalunkhoz vezető utat. Ebben a fejezetben tárgyalom az általunk alkalmazott hűségprogram eredményességét is és azt, hogyan befolyásolja esetünkben a visszatérő vásárlók számát. Mivel nálunk kevésbé eredményes, mint számítottunk rá, ezért ezt a témát választottam kutatásom egyik kérdésének. Szerettem volna megtudni, hogy a hűségprogramok népszerűek-e és ha igen, akkor milyen formában? Kutatásom során kvantitatív, önkitöltős, online kérdőívet alkalmaztam, melyet igyekeztem a vállalkozásunk által preferált célcsoporttal kitöltetni. Ennek alapját az évek alatt megszerzett és alkalmazott információk adták. Kíváncsi voltam arra, hogy ami elméleti síkon befolyásolja a látogatókat és vásárlásra ösztönzi őket, az a valóságban is működik-e vagy éppen másra érdemes a hangsúlyt fektetni akkor, amikor webáruházat üzemeltet egy vállalkozás. A válaszok értékelése során kiderült, hogy a felhasználói felületet, a gördülékeny vásárlást érintő felvetéseim helyesek voltak, hiszen a legfőbb szempontok között ezek szerepletek amikor a választást befolyásoló tényezőkre kérdeztem rá. Meglepő ez, hiszen a köztudatban legtöbben úgy vélekednek, hogy az alacsony ár tud egy vállalkozás legnagyobb előnye lenni a webáruházak világában. Ahogy azonban ez a luxus márkák népszerűségének kapcsán is kiderül, a webáruházak esetében sem ez lehet a legfőbb előny. Ebben a fejezetben kitértem a leginkább zavaró tényezőkre is, amit vásárlás során tapasztanak a megkérdezettek. Kérdőívem elemzése során kiderült tehát, hogy a webáruházak felülete, kialakítása, a vásárlás és regisztráció menete nagyban befolyásolja a megkérdezetteket abban, melyik áruházat válasszák. A vendégpénztás, tehát a regisztráció nélküli vásárlás kevésbé fontos tényező. A hűségprogramokra is kitértem, mivel az volt a prekoncepcióm eddigi ismereteim alapján, hogy a visszatérő vásárlók számát növelik és vásárlásra sarkalnak. A kutatás eredményei azonban erre rácáfoltak, hiszen a válaszadók többsége nem lelkesedik a hűségprogramokért és webáruház választásukat egyáltalán nem befolyásolják. Kutatási eredményeim alapján megvizsgáltam, mely területek szorulnak a gephaz.hu esetében fejlesztésre. Mivel a webshop kialakításakor igen nagy hangsúlyt fektettünk a felhasználóbarát felületre, ezért ezen a területen igen kevés módosításra van szükség. Ennek ellenére érdemes a vállalkozásnak elgondolkodnia az online bankkártyás fizetésimód bevezetésén. Az is feladatunk, hogy az egyszeri vásárlókból visszatérő vevők legyenek. Ezt leginkább a közösségi oldalakon való aktivitás növelésével és a remarketing alkalmazásával érhetjük el. A hűségprogram kérdését is megvizsgáltam. Mivel a program használata, kezelése nem jár anyagi ráfordítással, ezért végig gondoltam, hogyan lehetne fejleszteni. Javaslataim főleg a hűségprogram aktívabb kommunikálását érintették. A jövőben ezekre kell koncentrálnunk. Szakdolgozatom során összegeztem a már évek alatt önállóan megszerzett tudásomat. Ez a tudás egyetemi tanulmányaim során elsajátított marketing és kereskedelmi ismeretekkel kiegészülve alkothatott a szakdolgozatban teljes egészet, hiszen ezt a szemléletet kell ötvözni egy webáruház felépítése során a designnal.

Magyar cím

A webáruházak felhasználói felületének és a hűségprogramok vásárlásra gyakorolt hatásának elemzése

Angol cím

Analysis of user interfaces and the impact of loyalty programs on the purchase of webshops

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelmi Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és Marketing szak

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Webáruház, webshop, felhasználói felület, hűségprogram, konverzió, webshop választás
Felhasználói azonosító szám (ID): Meleg Gizella
Rekord készítés dátuma: 2016. Okt. 03. 16:33
Utolsó módosítás: 2016. Nov. 24. 14:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet