Bicsák Tamás (2016) Elanders Hungary piaci pozíciója, vevőkkel való kapcsolata és annak háttere. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
bicsák_tamás_2016jún .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Záródolgozatom témája a vállalat piaci pozíciója, vevőkapcsolati rendszere és informatikai háttere. Azért választottam ezt a témakört, mert bele szeretnék látni egy vállalkozás működésébe, legfőképp a hardver illetve szoftver környezet felépítésébe és a vállalat irányítási rendszer működésébe. Illetve meg szeretném ismerni a vállalaton belüli folyamatokat, az egyes részlegeket és a hierarchia minden szintjét. Leginkább a projekt vezetés szintjét, hiszen a vevőkkel való kapcsolattartás itt történik, és ez a dolgozatom egyik fő eleme. Tisztában szeretnék lenni a vállalat piaci helyzetével, más cégekkel, való viszonyával és a versenytársakkal, való kapcsolatával. Összességében az Elanders Hungary egy átlátható szervezeti felépítéssel rendelkező multinacionális vállalatcsoport része. Vevőkapcsolati rendszerét tekintve komplex, de jól elkülöníthetők az egyes elemei ezért hatékonyan működik. A hardver illetve szoftver háttér korszerű, folyamatos frissítés alatt áll. Az alkalmazott szoftverek nagyon jól kiegészítik egymást, a vállalat irányítási rendszer könnyen kezelhető. Szervezeti felépítése a funkcionális és divízionális felépítés ötvözete. Projektvezetés szintjén megrendelők szerint vannak szét osztva a termékek. Ezt dolgozatomban ábrával szemléltetem. Magyarországon piacvezető pozícióban helyezkedik el, ez a kínált magas minőségnek és a gyors szállításnak köszönhető. Belföldön egyetlen komoly versenytársa van, de mivel nagyobb megrendelői külföldi cégek ezért csak lokálisan nevezhető versenytársnak. Tehát az Elanders Hungary egy nagyon hatékonyan működő könnyűipari termelő vállalat. amely évek óta szolgálja ki megrendelőit kiváló minőségű termékeivel. Annak érdekében, hogy a dolgozatom értékét növeljem, ábrákat, képeket, táblázatokat, saját szerkesztésű diagramot használtam fel és illesztettem be. A végén olvasható két általam észlelt probléma, aminek kiküszöbölésével még hatékonyabban működne a vállalat. Ezen problémák megoldására írtam javaslatokat. Ez a dolgozat is mutatja, hogy egy vállalat piaci pozíciójára számos tényező hatással van és minden területnek tökéletesen kell együtt működnie ahhoz, hogy egy cég sikeres legyen.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment felsőoktatási szakképzés
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | Elanders Hungary Kft. (Zalalövő), fogyasztó - vásárló - vevő, piac - piaci környezet, szervezeti felépítés - szervezeti struktúra |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Góczán Judit |
Rekord készítés dátuma: | 2016. Jún. 03. 13:20 |
Utolsó módosítás: | 2016. Jún. 06. 14:37 |
Actions (login required)
Tétel nézet |