Kámán Noémi (2016) A Baki Közös Önkormányzati Hivatal felépítése, működése önkormányzati környezetben. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
kámán_noémi_2016jún.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájaként a Baki Közös Önkormányzati Hivatal felépítésének, működésének bemutatását választottam, ugyanis itt töltöttem a kötelező szakmai gyakorlatomat, ezáltal bepillantást nyerhettem a Hivatal mindennapi munkájába, megismerhettem a különböző szervezeti egységek egymáshoz való kapcsolódását. Dolgozatom alapja mindazon jogszabályok, amelyek meghatározzák egy közös önkormányzati hivatal működését és feladatait. Ezen jogszabályok tekintetében megfigyelhető, hogy az elmúlt években sok változás történt, ezért az önkormányzati hivataloknak a munkájukat ezen gyakran változó jogszabályi környezet tükrében kell végezniük. Az utóbbi évek legnagyobb változását a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 2013. január 1-jei hatályba lépése hozta, melynek alapján Bak, Bocfölde és Sárhida községek képviselő-testületei megalapították a Baki Közös Önkormányzati Hivatalt. Munkámban a jogszabályi háttér áttekintését és értelmezését követően bemutatásra kerül a Baki Közös Önkormányzati Hivatal és az alapító települések, úgy, mint Bak, Bocfölde és Sárhida. Ezután vizsgáltam a Hivatal szerkezeti felépítését és személyi hátterét. A Hivatal vezetője a jegyző, a jogszabályokban meghatározott feladatokat Bak, Bocfölde és Sárhida települések vonatkozásában 11 fő látja el. Az igazgatási csoport létszáma 3,5 fő, a pénzügyi csoporté 5,5 fő, az adóigazgatásért 1,5 fő felel, míg a műszaki ügyintézői teendőket részmunkaidős munkavállaló végzi. A belső szabályozás vizsgálata során megállapítást nyert, hogy a Hivatal rendelkezik mindazon szabályzatokkal, amelyek biztosítják a jogszerű és szabályszerű működést és gazdálkodást. Dolgozatom fő része a szervezeti egységek tevékenységének, infrastrukturális hátterének ismertetése. Megismerkedünk a Hivatal igazgatási-szociális igazgatási, adóigazgatási és pénzügyi-gazdálkodási csoportjának tevékenységével, az általuk használt programok, rendszerek sajátosságaival. Az egyes szervezeti egységek tevékenységeinek tanulmányozása során bebizonyosodott, hogy a Hivatal köztisztviselőinek mindegyike rendelkezik a feladata ellátásához szükséges szakképzettséggel, ezenkívül folyamatos továbbképzésekkel bővítik ismereteiket. Kiválasztott témám kidolgozása révén igyekeztem átfogó képet adni a Hivatal működéséről, betekintést nyújtani az ott dolgozók mindennapi tevékenységébe az egyes munkafolyamatok megismertetése által. Összességében elmondható, hogy a Hivatal szervezeti felépítése megfelel annak a célnak, hogy feladatait a jogszabályi követelményeknek megfelelően, zavartalanul és zökkenőmentesen ellássa.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Közszolgálati Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment felsőoktatási szakképzés
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | Bak (Zala), infrastruktúra (ált.: létesítmény- ill. intézményrendszerek és szolgáltatásaik), közös önkormányzati hivatal, helyi önkormányzat, Bocfölde (Zala), Sárhida (Zala), költségvetési gazdálkodás |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Góczán Judit |
Rekord készítés dátuma: | 2016. Jún. 03. 12:19 |
Utolsó módosítás: | 2016. Jún. 06. 14:52 |
Actions (login required)
Tétel nézet |