Nagy Veronika (2014) A plázakultúra létjogosultsága az online világ térhódításával szemben. Külkereskedelmi Kar.
PDF
NagyVeronika_szakdolgozat_marketing.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
A témaválasztás indoklásaként fontos megemlíteni, az elmúlt évek egyik nagy visszhangot keltett törvényei közé tartozó plázastop törvényét, amelyet a konzervatívabb nézeteket vallók kifejezetten üdvözöltek, még a gazdasági szakemberek a hazai kereskedelem egyik újabb hátráltató tényezőjeként aposztrofáltak. Közben arról sem szabad megfeledkezni, hogy a 21. század az új kihívások százada is egyben, amelynek egyik leglátványosabb megjelenése az ICT (infokommunikációs technológia) hihetetlen mértékű fejlődése. Ennek egyik hatásaként a fogyasztói szokások is egyre inkább átalakulóban vannak, kezd a középpontba kerülni a kényelem és a gyorsaság, de vajon mindezek tudják-e feledtetni a környezetpszichológiai tényezőket, a személyes kontaktust és az élményszerűséget? A szakdolgozatom elkészítése során célul tűztem ki magam elé a hazai plázakultúra bemutatását, kiemelt figyelmet szentelve a legnagyobb versenytársra, az online értékesítési csatornára. Munkám során bemutatom a legjelentősebb fogyasztói és vásárlási magatartáskutatásokat, a generációs marketing elméletének a felhasználásának a segítségével, érintve az élményszerűség és a haszonelvűség témakörét. A kutatás megkezdése előtt öt hipotézist állítottam fel, amelyeket a primer és a szekunder kutatás eredményei alapján elfogadtam vagy elvetettem. A szekunder kutatás során a generációs marketingkutatásokat helyeztem a középpontba, ezért a külföldi és a hazai szakirodalom legjelentősebb műveit is tanulmányoztam, köztük fontos megemlíteni Törőcsik Mária trendkutatásait, a Yankelovich-riportot, a négygenerációs modellt, valamint a Pew Reserch Center által készített online aktivitás vizsgálatot is. A vásárlási magatartás vizsgálat során pedig kiemelten kezeltem a vásárlási atmoszférát, a szociális környezet és a trendek hatását. A primer kutatás során a célcsoportom a hazai 18-60 év közötti voltak, akik bevásárlóközpontokban és online is vásárolnak. Kiválasztásuk során szempont volt az eltérő fogyasztói magatartásuk, a kohorsz élményeik és világnézetük. A nem véletlen mintavételi technikát alkalmazva, kvantitatív online kérdőíves kutatást készítettem, mivel a vizsgált célcsoportot így tudtam a legcélszerűbb módon elérni. Az adatokat a Microsoft Excel és az SPSS statisztikai program segítségével elemeztem, azok látványosabb feldolgozása és könnyebb érthetősége miatt kereszttáblákat, KANO-modellt és faktor- és klaszteranalízist is készítettem. Bízom benne, hogy dolgozatom újszerű megközelítése választ ad arra kérdésre, hogy a bevásárlóközpontokban vagy az online vásárlásban van-e nagyobb jövő? Az élményszerűség vagy a haszonlevűség fontosabb a megkérdezett korosztályok körében? Esetleg a kettő együtt, integráltan tud-e igazi sikereket elérni?
Magyar cím
A plázakultúra létjogosultsága az online világ térhódításával szemben
Angol cím
The mall culture justification against the the penetration of online world
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Marketing Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Fogyasztói magatartás, Vásárlói magatartás, Generációs marketing, PESTEL elemzés, Magyarország |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Hegedűsné Orbán Éva |
Rekord készítés dátuma: | 2015. Már. 05. 12:15 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |