A Zwack Unicum Nyrt. értékesítésének elemzése

Tóth Luca (2014) A Zwack Unicum Nyrt. értékesítésének elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_Tóth Luca.pdf] PDF
szakdolgozat_Tóth Luca.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2114.

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a Zwack Unicum Nyílt Részvénytársaság értékesítésének lehetőségei, határai, fejlődésének elemzése, valamint a forgalom dinamikája a fejlődésre ható tényezők alapján.Szakdolgozatom elején szükséges adatokat gyűjtenem az értékesítés makrogazdasági szerepéről, arról, hogy a szeszipar milyen és mekkora szerepet tölt be a világ és főképp Magyarország gazdaságában. A szeszipar szerepének fontos meghatározó tényezője, hogy mennyiben járul hozzá a GDP-hez, valamint hogy az emberek mekkora részének nyújt megélhetést, biztos munkahelyet. Dolgozatom során bemutatom a magyarországi szeszipar jelentős szereplőit, a Zwack Unicum Nyrt. versenytársait. A makrogazdasági szerepek és mutatók kifejtése után az Nyrt. vállalatgazdasági bemutatásával folytatom, mely során már konkrét számításokat végzek, és a kapott eredményeknek meghatározó szerepe lesz dolgozatom további kimenetelében, valamint az elmúlt évekre visszamenőleg fontos következtetéseket vonhatok le a számoknak köszönhetően. A cég vállalatgazdaságának bemutatása után a piaci kategóriák szerepét mutatom be bővebben az Nyrt. működésében, valamint szervezeti felépítését, főbb adatait ismertetem. A harmadik részben az értékesítés elemzése lesz a fő téma, melyben az értékesítésre ható időtényezők vizsgálatán lesz a hangsúly, azaz mennyiben befolyásolja a szezonalitás, a ciklikusság és más egyéb tényezők a cég tevékenységeit. A negyedik részben bővebben bemutatom a gasztronómiai csatorna értékesítési mechanizmusát, és végezetül átgondolom, hogy dolgozatom megírásával mely szakmai céljaimat valósítottam meg, milyen tapasztalatokat szereztem a dolgozat megírása során.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelmi Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Értékesítés, Szeszipar, Zwack Unicum, Trend, Regresszió
Felhasználói azonosító szám (ID): Haász Antal
Rekord készítés dátuma: 2014. Dec. 05. 12:00
Utolsó módosítás: 2015. Ápr. 24. 14:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet