Sikó Botond (2016) Az élmény szerepe a pedagógiában és a turizmusban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Sikó Botond_Az élmény szerepe a pedagógiában és a turizmusban.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (16MB) |
Absztrakt (kivonat)
A pedagógiának napjainkban egyre fontosabb szerepe van az emberek motivációjának fejlesztésében, érdeklődésük felkeltésében már az egészen fiatal korosztálytól kezdve. Jelen dolgozat célja az élmény, mint módszer és eszköz áttekintése, a benne rejlő potenciál szemléltetése. A pedagógia és a turizmus összekötésével újabb távlatok nyílnak mindkét szakterület céljainak elérésében, melyek kölcsönösen támogatni tudják egymás törekvéseit. Az élmény, mint tanítási-tanulási eszköz sikeresen alkalmazható a pedagógiában, és az élet számos területén, így a turizmusban is. A turizmus területén az eddig megszokott célokon kívül lehetőség van az élmény pedagógiai eszközként való alkalmazására, kamatoztatására is. A turizmusra, mint az élmény egyik aktív használójára, alkalmazójára lehet tekinteni, ahol ez, mint fontos vonzerő jelenik meg. A két szakterület metszéspontjaként jelen dolgozat célja megfogalmazni a turizmusban alkalmazott pedagógiai lehetőségeket, ezek megjelenési formáit, valamint továbbfejlesztési lehetőségeit, gondolva itt többek között az interaktív múzeumpedagógiára. A dolgozat foglalkozik továbbá a modern, XXI. századi technológiai lehetőségek alkalmazásával is, melyek az információáramlásban, a szemléltetésben, így az élmény nyújtásában is újabb megoldásokat, módszereket tesznek lehetővé. A munka primer kutatásként kérdőívet, valamint írott és szóbeli interjúkat tartalmaz. Szekunder forrásokként a vonatkozó magyar és nemzetközi szakirodalomban megjelenő neves kutatók könyvei, valamint a magyar pedagógia és turizmus szakemberei által írott cikkek jelennek meg. A dolgozat kutatásának eredményeképp megállapítható, hogy a különböző gazdasági, társadalmi változások, valamint az információk megjelenésének újfajta formái, illetve ezek megosztásának hely- és időfüggetlen gyors, globális lehetőségei miatt az élménynek központi szerepe van az emberek motivációjának, érdeklődésének felkeltésében, valamint magában a tudásátadásban is. A pedagógiai célokon kívül a kapcsolódó szakterületeken történő gazdasági sikerek elérésében, így a turizmus trendjeinek, irányvonalainak követésében is központi szerepe van az élménynek. Ehhez nagyon jó alapként, használandó módszertani eszköztárként szolgál az élménypedagógia pszichológiája, valamint rendelkezésre álló, és egyre jobban fejlődő technikái. Ennek egyik újfajta, támogatandó, fejlesztendő és implementálandó részegysége a modern kommunikációs eszközök használata, melyek az oktatásban, a turizmusban, valamint a két szakterület metszésponti területein is nagy sikerrel alkalmazhatóak. A pedagógiának és a turizmusnak is az új, felnövekvő generáció nyelvén kell beszélnie ahhoz, hogy sikereket érjen el területi céljain: a pedagógia érdeklődő, kreatív, sikerek által motivált, csapatban dolgozni képes embereket műveljen; a turizmus pedig az élmények átadásával tartós emlékeket nyújtson a benne résztvevők számára.
Angol cím
The role of experience in pedagogy and tourism
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógiai Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | élmény, élménypedagógia, múzeumpedagógia, Flow, kreativitás |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Bakos Katalin Mária |
Rekord készítés dátuma: | 2016. Máj. 18. 08:52 |
Utolsó módosítás: | 2016. Júl. 15. 13:05 |
Actions (login required)
Tétel nézet |