Keresőoptimalizálás a gyakorlatban

Bosskay Ágnes (2016) Keresőoptimalizálás a gyakorlatban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Bosskay Ágnes - Szakdolgozat - Keresőoptimalizálás a gyakorlatban - 2016.pdf] PDF
Bosskay Ágnes - Szakdolgozat - Keresőoptimalizálás a gyakorlatban - 2016.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bosskay Ágnes - Nyilatkozat eredetiségről.pdf] PDF
Bosskay Ágnes - Nyilatkozat eredetiségről.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (862kB)

Absztrakt (kivonat)

Manapság egyre nagyobb teret nyer az internet. Egyre több teendőnket végezzük interneten. Információt keresünk, beszélgetünk, levelezünk, vásárolunk. Rohanó világunkban fontos számunkra, hogy a kereső találati listájának első találatai között megtaláljuk a számunkra hasznos információt. Ebben napjainkra egyre jobbá és jobbá váltak a keresőmotorok és folyamatosan fejlesztik az algoritmusaikat. A cégek szempontjából pedig hasznos lehet, ha a felhasználó kereséskor az ő oldalukat találja meg az elsők között. Dolgozatomban ennek a módját, az úgynevezett Keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization – SEO) témakörét mutatom be. A terjedelmi korlátok miatt inkább a legfontosabb alap dolgokat. Konkrét példaként a The Pitch nevű oldalt választottam, mellyel a dolgozat bizonyos részeit a weboldalon, a gyakorlatban is megvalósított példákkal szemléltetem, magyarázom. Dolgozatomban bemutatom a témakör Technikai hátterét, amely fejezetben kifejtem, hogy hogyan érdemes felépíteni a weboldalunkat, mire érdemes figyelnünk, hogy a Google és más keresőmotorok keresőrobotjai értelmezni, indexelni tudják weboldalunkat. Ez után bemutatom, hogy az oldalunkon hogy érdemes megírnunk a tartalmat, hogy jól szerepeljünk a találati listákon, az úgynevezett On-site SEO – Tartalom, szövegírás című fejezetben. Az Off-site SEO – Hivatkozások más oldalakról című fejezetben bemutatom, hogy milyen tényezők befolyásolják még a jó helyezésünket a keresési eredmények között. Ezek a lépések általában rajtunk kívülálló tényezők, amit nem mi intézünk közvetlen, innen is kapta a terület az Off-site SEO nevet. Itt bemutatom, hogy a keresőmotorok hogyan értékelik a linkek minőségét, a linképítés technikáit. Fontos tudni a témáról, hogy nehéz átfogó és kézzelfogható tudást szerezni a témáról, mert a Google és más keresőmotorok algoritmusaiban szereplő tényezők arányai titkosak, illetve ezeket gyakran frissítik, hogy napról napra jobb felhasználói élményt nyújthassanak az őket használó emberek számára. Emiatt könnyen lehetséges, hogy amit ma tudunk az adott témáról, ami ma működő technika, lehet, hogy holnap, egy algoritmus frissítést követően már nem lesz az. Ezért fontos, hogy aki ilyen területen szeretne dolgozni, olvasson sokat, kövesse a téma szakértőit és tartsa tudását naprakészen. Másik fontos dolog, amit meg kell említenem, hogy a keresőoptmalizálás egy lassú folyamat, aminek eredményeire, láthatóságára sokszor várnunk kell. Ha folytathatnám a téma elemzését – amit dolgozatom terjedelme miatt most nem tettem meg – akkor megvizsgálnám, hogy a dolgozatban példaként felhozott weboldal, a The Pitch esetében a SEO milyen megtérülésű a többi marketing csatornához képest.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Sipos Marianna
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai tanár, PhD, BGE-PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: keresőoptimalizálás, keresőmotorok, Search Engine Optimization
Felhasználói azonosító szám (ID): Bosskay Ágnes
Rekord készítés dátuma: 2016. Máj. 17. 09:20
Utolsó módosítás: 2016. Máj. 17. 09:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet