Bosskay Ágnes (2016) Keresőoptimalizálás a gyakorlatban. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Bosskay Ágnes - Szakdolgozat - Keresőoptimalizálás a gyakorlatban - 2016.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Bosskay Ágnes - Nyilatkozat eredetiségről.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (862kB) |
Absztrakt (kivonat)
Manapság egyre nagyobb teret nyer az internet. Egyre több teendőnket végezzük interneten. Információt keresünk, beszélgetünk, levelezünk, vásárolunk. Rohanó világunkban fontos számunkra, hogy a kereső találati listájának első találatai között megtaláljuk a számunkra hasznos információt. Ebben napjainkra egyre jobbá és jobbá váltak a keresőmotorok és folyamatosan fejlesztik az algoritmusaikat. A cégek szempontjából pedig hasznos lehet, ha a felhasználó kereséskor az ő oldalukat találja meg az elsők között. Dolgozatomban ennek a módját, az úgynevezett Keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization – SEO) témakörét mutatom be. A terjedelmi korlátok miatt inkább a legfontosabb alap dolgokat. Konkrét példaként a The Pitch nevű oldalt választottam, mellyel a dolgozat bizonyos részeit a weboldalon, a gyakorlatban is megvalósított példákkal szemléltetem, magyarázom. Dolgozatomban bemutatom a témakör Technikai hátterét, amely fejezetben kifejtem, hogy hogyan érdemes felépíteni a weboldalunkat, mire érdemes figyelnünk, hogy a Google és más keresőmotorok keresőrobotjai értelmezni, indexelni tudják weboldalunkat. Ez után bemutatom, hogy az oldalunkon hogy érdemes megírnunk a tartalmat, hogy jól szerepeljünk a találati listákon, az úgynevezett On-site SEO – Tartalom, szövegírás című fejezetben. Az Off-site SEO – Hivatkozások más oldalakról című fejezetben bemutatom, hogy milyen tényezők befolyásolják még a jó helyezésünket a keresési eredmények között. Ezek a lépések általában rajtunk kívülálló tényezők, amit nem mi intézünk közvetlen, innen is kapta a terület az Off-site SEO nevet. Itt bemutatom, hogy a keresőmotorok hogyan értékelik a linkek minőségét, a linképítés technikáit. Fontos tudni a témáról, hogy nehéz átfogó és kézzelfogható tudást szerezni a témáról, mert a Google és más keresőmotorok algoritmusaiban szereplő tényezők arányai titkosak, illetve ezeket gyakran frissítik, hogy napról napra jobb felhasználói élményt nyújthassanak az őket használó emberek számára. Emiatt könnyen lehetséges, hogy amit ma tudunk az adott témáról, ami ma működő technika, lehet, hogy holnap, egy algoritmus frissítést követően már nem lesz az. Ezért fontos, hogy aki ilyen területen szeretne dolgozni, olvasson sokat, kövesse a téma szakértőit és tartsa tudását naprakészen. Másik fontos dolog, amit meg kell említenem, hogy a keresőoptmalizálás egy lassú folyamat, aminek eredményeire, láthatóságára sokszor várnunk kell. Ha folytathatnám a téma elemzését – amit dolgozatom terjedelme miatt most nem tettem meg – akkor megvizsgálnám, hogy a dolgozatban példaként felhozott weboldal, a The Pitch esetében a SEO milyen megtérülésű a többi marketing csatornához képest.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | keresőoptimalizálás, keresőmotorok, Search Engine Optimization |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Bosskay Ágnes |
Rekord készítés dátuma: | 2016. Máj. 17. 09:20 |
Utolsó módosítás: | 2016. Máj. 17. 09:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |