Záródolgozat

Kret Mária (2025) Záródolgozat. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat.pdf] PDF
Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Záródolgozat.pdf] PDF
Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kret Mária_bírálat.pdf] PDF
Kret Mária_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (235kB)

Absztrakt (kivonat)

A pszichológia szerepe a vizuális tervezésbenA kutatás célja a SPAR üzletlánc vizuális kommunikációjának vizsgálata volt, különös tekintettel annak vásárlói döntésekre gyakorolt hatására. A kérdőívet 100 fő töltötte ki, döntően fiatal, női válaszadók, így az eredmények nem reprezentatívak, de jól tükrözik a célcsoport véleményét. A felmérés alapján megállapítható, hogy a vizuális ingerek – mint a színek, plakátok, termékelhelyezés – mérsékelt, de érzékelhető hatással bírnak a vásárlási döntésekre. A vásárlók körülbelül egyharmada reagál érzékenyen ezekre az elemekre, míg mások számára semlegesek. A fizikai boltokban alkalmazott vizuális kommunikáció általánosan érthetőbb és hatékonyabb, mint az online felületeken megjelenő tartalmak. A vásárlói élmény szempontjából leginkább az egyszerű, átlátható elrendezés és az egyértelmű akciós feliratok bizonyultak fontosnak. Ugyanakkor sok válaszadó említette a zsúfolt, túl színes reklámok zavaró hatását. A megkérdezettek többsége nincs tudatában annak, hogy a vizuális elemek tudat alatt befolyásolhatják döntéseiket, ami a vizuális marketing rejtett, de hatékony erejére utal. A kutatás végén megfogalmazott javaslatok szerint a SPAR számára kiemelt fontosságú lenne a vizuális kommunikáció egyszerűsítése, az online platformok fejlesztése, valamint a célzott, közösségi médián keresztüli vizuális kampányok erősítése. A vásárlók igényei alapján a „kevesebb néha több” elv mentén célszerű kialakítani a jövőbeli vizuális stratégiát, hogy az még hatékonyabban támogassa a vásárlói döntéshozatalt és komfortérzetet

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: döntéshozatal, fogyasztói magatartás, kommunikáció, marketing, marketingkommunikáció, pszichológia, vizuális kultúra
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:31
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet