A Nanushka márka digitális kommunikációs stratégiáinak tartalomelemző vizsgálata: a márkaidentitás, a fenntarthatóság és az influenszermarketing megjelenése az Instagramon

Vicsay Gréta (2025) A Nanushka márka digitális kommunikációs stratégiáinak tartalomelemző vizsgálata: a márkaidentitás, a fenntarthatóság és az influenszermarketing megjelenése az Instagramon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat-Vicsay-Gréta.pdf] PDF
Szakdolgozat-Vicsay-Gréta.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (648kB)
[thumbnail of biralat.pdf] PDF
biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (813kB)
[thumbnail of opp_Nanuska_Vicsay.pdf] PDF
opp_Nanuska_Vicsay.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (220kB)

Absztrakt (kivonat)

A divatiparban a márkázás és a marketingkommunikáció kulcsfontosságú a fogyasztói lojalitás és a versenyelőny megszerzéséhez. A Nanushka hazai tervezője, Sándor Szandra által alapított Nanushka, a minimalista esztétikájával, kézműves értékeivel és fenntarthatósági elkötelezettségével vált nemzetközileg ismertté, különösen digitális és influenszer-alapú kommunikációja révén. A dolgozatom célja feltárni, hogyan építi és erősíti a Nanushka a márkaidentitását, hogyan jeleníti meg fenntarthatósági értékeit, és az influenszer együttműködéseit az Instagram felületükön történő kommunikációjában. Primer és kvalitatív tartalomelemzést alkalmaztam, amely során a Nanushka Instagram oldalán 2025 januárja és februárja között közzétett harminc posztot vizsgáltam tematikus kategóriák (storytelling, narratíva, képi világ, fenntarthatósági utalások, influenszer-megjelenések) mentén. A márkaidentitást több storytelling típus és vizuális eszköz révén építi fel, amely egyszerre közvetít esztétikumot és kulturális elkötelezettséget. A fenntarthatósági üzenetek rendszeresen megjelennek a posztokban, kiemelve a márka ökotudatos értékeit. Az influenszeregyüttműködések (mega-, makro-, mikro- és nano-influenszerek) stratégiai eszközként szolgálnak a célcsoport elérésére, különösen a kampány- és életstílusalapú posztokban. A Nanushka Instagram-stratégiája hatékonyan használja a storytellinget, a fenntarthatósági elkötelezettséget és az influenszer-marketinget, ezáltal erős márkaélményt és kötődést teremt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntarthatóság, influencermarketing, kommunikáció, közösségi média, marketingkommunikáció, márka
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:31
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet