Vicsay Gréta (2025) A Nanushka márka digitális kommunikációs stratégiáinak tartalomelemző vizsgálata: a márkaidentitás, a fenntarthatóság és az influenszermarketing megjelenése az Instagramon. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
Szakdolgozat-Vicsay-Gréta.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (648kB) |
|
|
PDF
biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (813kB) |
|
|
PDF
opp_Nanuska_Vicsay.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (220kB) |
Absztrakt (kivonat)
A divatiparban a márkázás és a marketingkommunikáció kulcsfontosságú a fogyasztói lojalitás és a versenyelőny megszerzéséhez. A Nanushka hazai tervezője, Sándor Szandra által alapított Nanushka, a minimalista esztétikájával, kézműves értékeivel és fenntarthatósági elkötelezettségével vált nemzetközileg ismertté, különösen digitális és influenszer-alapú kommunikációja révén. A dolgozatom célja feltárni, hogyan építi és erősíti a Nanushka a márkaidentitását, hogyan jeleníti meg fenntarthatósági értékeit, és az influenszer együttműködéseit az Instagram felületükön történő kommunikációjában. Primer és kvalitatív tartalomelemzést alkalmaztam, amely során a Nanushka Instagram oldalán 2025 januárja és februárja között közzétett harminc posztot vizsgáltam tematikus kategóriák (storytelling, narratíva, képi világ, fenntarthatósági utalások, influenszer-megjelenések) mentén. A márkaidentitást több storytelling típus és vizuális eszköz révén építi fel, amely egyszerre közvetít esztétikumot és kulturális elkötelezettséget. A fenntarthatósági üzenetek rendszeresen megjelennek a posztokban, kiemelve a márka ökotudatos értékeit. Az influenszeregyüttműködések (mega-, makro-, mikro- és nano-influenszerek) stratégiai eszközként szolgálnak a célcsoport elérésére, különösen a kampány- és életstílusalapú posztokban. A Nanushka Instagram-stratégiája hatékonyan használja a storytellinget, a fenntarthatósági elkötelezettséget és az influenszer-marketinget, ezáltal erős márkaélményt és kötődést teremt.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | fenntarthatóság, influencermarketing, kommunikáció, közösségi média, marketingkommunikáció, márka |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:31 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:31 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

