Pócza Mihály (2025) Social Media, Cultural Infrastructure, and Industry Dynamics: Drivers of Diverging Popularity in Underground Electronic Music Genres. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
Pócza Mihály U9BKFJ 2025.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (388kB) |
|
|
PDF
Pocza_biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (322kB) |
|
|
PDF
Bachelor Thesis by Mihály Pócza (Neptun Code_ U9BKFJ) (1).pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (110kB) |
Absztrakt (kivonat)
This thesis explores the diverging trajectories of two underground electronic music genres: riddim dubstep and techno. It examines how social media platforms, cultural infrastructure, and industry gatekeeping have shaped the regional popularity and identity of these genres. Drawing from case studies, comparative analysis, and media content analysis, the research shows how techno in Europe retained cultural legitimacy through clubs and curatorial gatekeeping, while riddim dubstep flourished in the U.S. via digital virality and festival culture. The thesis argues that globalization, platform algorithms, and evolving scene values are central to understanding how underground music genres adapt, survive, and transform in the digital era.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | dubstep, közösségi média, music, Social media, techno, underground, zeneipar |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:31 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:31 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

