Takács Letícia (2025) Hogyan befolyásolják a fiatal generációt az aktuális véleményvezérek, sztárok, celebek hajviseletei (trendjei) a televízión, mint audiovizuális médián keresztül, és miképpen változott meg minden a közösségi média megjelenésével? Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
Takács Letícia- SZAKDOLGOZAT2.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
|
PDF
Szakdolgozat külső bírálat_Szmolek-Kiss Anita.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (266kB) |
|
|
PDF
Takács_Letícia_Szakdolgozat_Belső_bírálat_alapkepzes20250530.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (148kB) |
|
|
PDF
Takács_Letícia_Bírálat_Alapképzés_Szöveges_értékelés20250530.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (109kB) |
Absztrakt (kivonat)
A kutatásom célja, hogy feltérképezzem a fiatalok médiafogyasztási szokásait, és megértsem, hogyan befolyásolja ez a viselkedésüket és önképüket, összefüggésben az általuk kedvelt influencerrel történő azonosulásban. Célom elemezni a televízió és a közösségi média hatásait a fiatalok reakcióira és önmagukról alkotott képére, és feltárni a különbségeket és hasonlóságokat. Továbbá vizsgálni szeretném, hogy a közösségi média és a televízió milyen hatással van a fiatalok mentális egészségére és jólétére, és milyen tényezők járulnak hozzá a pozitív vagy negatív hatásokhoz. A dolgozatom szempontjából azonban a legfontosabb annak a megértése, hogy miért követik a fiatalok a hírességek és influencerek hajviseleti trendjeit, ha követik és ez a ,, másolás” hogyan befolyásolja az önkifejezésüket és identitásukat. Szeretnék továbbá rávilágítani, hogy milyen pszichológiai tényezők játszanak közre a fiatalok véleményvezérekkel és celebekkel történő azonosulásának folyamatában, és hogyan befolyásolja ez a viselkedésüket és önképüket. Ahogy a világ egyre modernizálódik, és a fiatalok egyre inkább a felnőttekre és hírességekre szeretnének hasonlítani, legyen szó hajviseletről vagy viselkedésről, felmerül a kérdés: vajon a gyerekekből egyedi fiatal felnőttek válnak-e, vagy mindenki egyformán fog kinézni? Eltűnnek az egyéniségek és a saját stílusok, és mindenki az aktuális trendeket követi majd? A közösségi média teljesen átveszi az irányítást, és minden más háttérbe szorul?
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | fiatalok, influencer, közösségi média, manipuláció, mentálhigiénia, véleményvezér |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:31 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:31 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

