A Baráthegyi Vakvezető és Segítő Kutya Iskola Alapítvány marketingkommunikációjának elemzése és szakértői imázsának bemutatása

Várnai-Kun Vera Zsuzsanna (2025) A Baráthegyi Vakvezető és Segítő Kutya Iskola Alapítvány marketingkommunikációjának elemzése és szakértői imázsának bemutatása. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of varnai_kun_vera_zsuzsanna_M7XCST_szakdolgozat.pdf] PDF
varnai_kun_vera_zsuzsanna_M7XCST_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (323kB)
[thumbnail of Várnai-Kun_Vera_Zsuzsanna_szakdolgozatBiralat_TothAndrea_06012025.pdf] PDF
Várnai-Kun_Vera_Zsuzsanna_szakdolgozatBiralat_TothAndrea_06012025.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (397kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a Baráthegyi Vakvezető és Segítőkutya Iskola Alapítványimázsát és marketing kommunikációját, sajátságos stratégiáját kívántambemutatni. Kutatási kérdéseimre a válaszokat igyekeztem megtalálni. Ezek azalábbiak:1. Milyen szerepet játszik az Alapítvány esetében az imázs aforrásszerzésben?Az bebizonyosodott, hogy az Alapítványt szakmai munkája, elismertségemiatt találják a támogatók méltónak az adományozásra. Hasonló képpen,az önkéntesek is magukénak érzik a szervezet küldetését, céljait, ezérttudnak vele azonosulni, és a saját környezetükben képviselni azt.2. Mi jelent motivációt az önkéntesek számára?Az önkéntesek természetesen szeretik a kutyákat, a kutyák társaságát.Azonban a mindennapokhoz az alábbi motivációkat emelték kibeszélgetéseink során: a társaság, a szociális kapcsolódás, a segítenivágyás, valamint a szellemi és fizikai frissesség megőrzése. Akölyöknevelő önkéntesség talán még egy szűkebb területnek isnevezhető az Alapítvány tevékenységi körén belül, így akik ezt afeladatot elvállalják, hasonlóan mély elköteleződéssel bírnak önkéntesmunkájuk irányában.3. Milyen sajátságos stratégia jelenik meg a Baráthegyi Vakvezető ésSegítőkutya Iskola Alapítvány marketing kommunikációjában?Az Alapítvány sok más civil szervezethez hasonlóan leginkább magánadományokból tartja fent magát, melyhez elengedhetetlen a felajánlhatóadó 1%-okért is intenzíven kampányolni. Bármennyire is szükségesek azanyagi javak, a hitelesség, a szakmai munka hangsúlyozása maradmindig a fókuszban, és nem alkalmaznak erősen emocionális üzeneteketannak érdekében, hogy rövidtávon megnöveljék a lehetséges támogatókszámát. Ez a stratégia működik, hiszen a szervezet immár 18 éves, és afejlődés, a növekedés, a hosszútávú célok többek között a tenyészállatprogrammal, folyamatosan lendületben tartják.Noha a nonprofit szervezetek nem feltétlenül rendelkeznek gazdaságiszemlélettel, mert céljuk nem a haszonszerzés, a profit maximalizálása,mégis a forrás szerzés érdekében rákényszerülnek, hogy marketingszempontból is áttekintsék tevékenységüket, és stratégiát állítsanak fel.A forrás szerzés mellett az önkéntesek részére is fontos, hogy vonzólegyen a szervezet imázsa, amit szívesen támogatnak munkájukkal. Azönkéntesek motivációjának fenntartása fontos, mert ezáltal büszkénvállalják fel a szervezetnél végzett munkájukat, terjesztik hírét, öregbítikhírnevét.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: kommunikációs stratégia, marketingkommunikéció, motiváció, nonprofit szervezet(ek), Önkéntesség
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:31
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet